نماد سایت وبسایت رسمی دکتر اوصیاء

اهمیت نخ دندان کشیدن

اهمیت نخ دندان کشیدن

مسواک‌زدن تنها راه تمیز نگه داشتن دندان‌ها نیست.دندانها دارای پنج سطح هستند و تنها سه سطح آنها با مسواک تمیز می شود. سطوح بین دندانی به هیچ وجه با مسواک تمیز نمی شوند.
نخ دندان “برای نظافت دقیق دندان‌ها و جلوگیری از پوسیدگی بین دندانى مۆثرترین ابزار است. با به‌کارگیری نخ دندان‌ می‌توان اجزای باقیمانده غذا را که لای دندان گیر کرده بیرون کشید.
در سنین نوجوانی و جوانی، این سطوح بین دندانی است که بیشتر در معرض پوسیدگی قرار می گیرد. لذا اغراق نیست اگر بگوییم در این سنین، استفاده از نخ دندان اهمیت بیشتری از مسواک زدن دارد.

یکی از محل‌هایی که پلاک تشکیل می‌شود و موهای مسواک هم به این ناحیه نمی‌رسد، بین دندان‌هاست.

بویژه کسانی که دندان‌های نامرتب و به هم ریخته دارند یا پرکردگی‌های متعددی در دندان‌ها دارند. پس استفاده از نخ دندان در سطوح بین دندانی توصیه می‌شود.

نخ دندان برای نظافت دقیق دندان‌ها و جلوگیری از پوسیدگی دندان مۆثرترین ابزار است. با به‌کارگیری نخ دندان‌ می‌توان اجزای باقیمانده غذا را که لای دندان گیر کرده بیرون کشید.

نخ دندان هنوز توسط بسیاری از مردم مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. هنگامی‌که به مردم توصیه می‌شود که حتما از نخ‌دندان برای نظافت دندان‌‌ها استفاده کنند، بسیاری از آنها با تعجب و با نگاهی پر از سوال، دلیل این کار را می‌پرسند.

تحقیقات زیادی نیز تا‌کنون در ارتباط با فواید نخ دندان انجام گرفته است؛ از جمله تحقیقات ثابت کرده است که نظافت دندان از بروز بیماری‌های قلبی پیشگیری می‌کند.

نظافت دندان، مانع نفوذ صدها نوع از انواع باکتری‌ها به جریان خون می‌شود.