نماد سایت وبسایت رسمی دکتر اوصیاء

بلیچینگ یا جرم گیری

جرم گیری یا بلیچینگ

بلیچینگ بهتر است یا جرم گیری

بلیچینگ یا جرم گیری ؟  جرم گیری و بلیچینگ هر دو برای سفید کردن دندان ها بکار می روند ولی فقط یکی از این دو روش برای سفیدی دندان ها بکار می رود. در این مقاله ما به شما خواهیم گفت کدام روش برای سفیدی دندان ها موثر است.

جرم گیری چیست

سفید کردن دندان ها در مطب

 

به فرآیند از بین بردن رسوب ( یا همان جرم ) که بر روی سطح دندان ها و لثه پدید آمد، جرم گیری می گویند. عموم مردم تصور می کنند جرم گیری باعث از بردن مینای دندان ها و یا پوسیدگی آن ها می شود، در حالی که این باوری اشتباه است که بین مردم رواج پیدا کرده. در فرآیند جرم گیری، دندان ها تمیز می شوند و جرم‌هایی که روی فاصله میان لثه و دندان‌ها جمع شده‌اند را از بین می روند.

بلیچینگ چیست

سفید کردن دندان با لیزر

بلیچینگ یک روش ساده و کاربردی برای سفیدی دندان ها است. در این روش احتمال به وجود آمدن عارضه بسیار پایین است و در اکثر مواقع نتیجه ی مثبتی حاصل می شود و فقط در برخی مواقع ممکن است حساسیت های بعد از درمان به وجود بیاید که آن هم با مصرف مواد ضدحساسیت درمان می شود.

بلیچینگ یا جرم گیری

افرادی که دندان های به رنگ زرد، قهوه ای و یا نارنجی دارند بهتر است از روش بلیچینگ برای سفیدکردن دندان های خود استفاده کنند زیرا این روش در سفید کردن دندان های آن ها، موثرتر است. البته این نکته هم ناگفته نماند که سفید کردن دندان ها با بلیچینگ برای تمامی بیمارن توصیه نمی شود زیرا برخی از بیماران نیاز دارند تا دندان هایشان را لیمنیت و یا کامپوزیت کنند تا به نتیجه ی دلخواهشان برسند. بنابراین بهتر است در این مورد با یک دندانپزشک متخصص مشورت کنید.