نماد سایت وبسایت رسمی دکتر اوصیاء

تحلیل لثه

تحلیل لثه

تحلیل لثه

تحلیل لثه یا از بین رفتن آن از کجا شروع می شود؟ علت اصلی این عارضه چیست؟ آیا راه حلی برای پیشگیری وجود دارد؟ در این مقاله بیشتر به این موضوعات می پردازیم.

تحلیل لثه

تحلیل لثه چیست

 

تحلیل لثه در شرایطی رخ می دهد که بافت لثه با از بین رفتن در معرض محیط خارجی قرار بگیرد. این موضوع یک شرایط عادی در بین بزرگسالان است اما در سنین پایین نیز امکان شکل گیری آن وجود دارد. به هنگام تحلیل لثه بین خط لثه و دندان ها شکاف یا حفره هایی عمیق به نام پاکت تشکیل می گردد. این حفره و شکاف ها به محل تجمع باکتری و ایجاد مشکلات مرتبط با سلامت دهان و دندان تبدیل می گردد. این بیماری در صورتی که به حال خود رها شود ممکن است منجر به از دست رفتن دندان های فرد گردد.

مقصر اصلی تحلیل لثه

بدن انسان در صورت مصرف ناکافی پروتئین ها و ویتامین ها با کمبود مواجه شده و این کمبود موجب ضعف لثه، تحلیل آن و در نتیجه افتادن دندان ها می شود. نام بیماری تحلیل لثه پریودنتال است. در واقع می توان گفت که مشکلات دهان و دندان تنها با رعایت بهداشت دندان ممکن نخواهد بود بلکه باید کل بدن در سلامت کامل باشد. موادی مانند پروتئین، ویتامین سی، مس، روی و… موادی هستند که تاثیر فراوانی بر سلامت بدن و دندان ها خواهند داشت.

تحلیل لثه

 

مصرف قند را محدود کنید

کاهش مصرف قند

 

با مصرف قند آسیب زیادی به دندان ها وارد می کنید. قند ابتدا PH دهان را تغییر داده و سپس آن را وارد مرحله پوسیدگی می کند. بنابراین با کاهش مصرف این ماده می توان تا حدودی سلامت لثه و دندان ها را تضمین کرد.

ویتامین C

مصرف ویتامین c

 

خونریزی لثه و مشکلات لثه ای را می توان با مصرف ویتامین سی، کاهش داد. میزان حداقل این ویتامین روزانه ۶۵ تا۹۰ میلی گرم بوده اما میانگین دوز مصرفی این ویتامین ۱۰۰۰ میلی گرم در روز بوده و می تواند حداکثر تا ۲۰۰۰میلی گرم برسد.

در صورتی که به مشاوره بیشتر نیاز دارید با ما تماس بگیرید.