نماد سایت وبسایت رسمی دکتر اوصیاء

جراحی خروپف

جراحی خروپف

جراجی خروپف

درمان خروپف از طریق جراحی زمانی استفاده می شود که روش های دیگر بر روی بیمار تاثیر گذار نباشد. جراحی خروپف به چندین شکل صورت می گیرد که در این مقاله به بیان آن می پردازیم.

جراحی خروپف

جراحی خروپف

برای درمان جراحی خروپف چندین نوع جراحی وجود دارد که می تواند باعث کاهش خروپف و خرخر شبانه افراد شود. در این مقاله به بیان این روش های جراحی می پردازیم.

در این نوع جراحی، برای بیمار بیهوشی موضعی صورت می گیرد اما نیازی به بستری در بیمارستان ندارد. این نوع جراحی از لیزر استفاده می کند و ناحیه کوچکی از سقف دهان و زبان کوچک توسط لیزر برداشته می شود.

گاهی اوقات این اتفاق رخ می دهد که لوزه سوم موجب انسداد راه های هوایی و تنفسی فرد می شود. در این حالت با برداشتن لوزه سوم انسداد راه های هوایی رفع می شود.

این جراحی زمانی توصیه می شود که خروپف یا خرخر در اثر نرمی کام یا شل شدن سقف دهان باشد. در این نوع از درمان ماده اسکیلیروسینگ در سقف دهان تزریق می شود. پس از گذشت ۸ هفته این ماده باعث سفت شدن سقف دهان می شود.

این جراحی در بیمارستان و با بیهوشی بیمار صورت می گیرد. پس از جراحی بیمار باید یک یا دو روز در بیمارستان بستری شود. جراحی عقب حلق و زبان کوچک با برداشتن قسمت هایی از سقف دهان و زبان کوچک صورت گرفته و راه های هوایی که موجب خرخر شبانه می شوند را باز می کند. با این روش لوزه هم می تواند مورد جراحی قرار گرفته شود.

جراحی پیلار می تواند به صورت سرپایی برای درمان خروپف شبانه صورت گیرد و نیازی به بستری بیمار در بیمارستان نیست.
این نوع از جراحی که یکی از جراحی های باز است یک ایمپلنت در سقف دهان قرار می گیرد تا با حفاظت از نرم کام به استحکام سقف دهان کمک کرده و از خرخر شبانه جلوگیری کند.

در این نوع جراحی، بیمار پس از عمل ۳۰ دقیقه ای که با دلیل بی حسی موضعی انجام می شود می تواند بلافاصله مرخص شود. جراحی سامن پلاستی به وسیله ی لیزر یا کاتریز قسمت کوچکی از سقف دهان سوزانده می شود. پس از اینکه نواحی سوخنه شده بهبود پیدا کنند به دلیل جمع شدن بافت های آن ناحیه راه های هوایی افزایش پیدا می کند.

این جراحی با بیهوشی بیمار همراه است و به وسیله دستگاه ایندوسکوپی صورت می گیرد و در صورتی انجام می شود که ساختارهای غیرطبیعی در راه های هوایی بینی شناسایی شود. در این جراحی بافت های نرمی مانند پولیپ که موجب انسداد راه هایی هوایی هستند نیز می توانند برداشته شوند. جراحی سپتوپلاستی در واقع با کاهش اندازه توربینت (ساختار کوچکی که در راه های بینی قرار دارد ) یا صاف کردن سپتوم یعنی غضروف هایی که در سوراخ هایی بین آن قرار دارد، انجام می گیرد.

در پایان باید گفت که خرخر یا خروپف شبانه عارضه ای است که علاوه بر بیمار برای اطرافیان نیز باعث آزار است. روش های درمانی متعددی برای درمان خروپف وجود دارد که باعث کمک به شما می شود. پزشک ابتدا باید درمان های بدون جراحی را برای درمان خرخر شبانه تجویز کند و اگر بیمار از این روش ها درمان نشد به سراغ روش های جراحی بیاید. در صورتی که نیاز به مشاوره بیشتر دارید می توانید با ما تماس بگیرید.