نماد سایت وبسایت رسمی دکتر اوصیاء

جراحی لثه با لیزر

جراحی لثه با لیزر

جراحی لثه با لیزر

در این مقاله شما را با جراحی لثه با لیزر آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

جراحی لثه با لیزر

 

جراحی لثه

 

در روش های قدیمی دندانپزشکی، والدین برای درمان کودک خود مسلما زحمات بسیاری می کشیدند زیرا کودک به دلیل درد، خونریزی، و بخیه حاضر به درمان نمی شد. اما امروزه با ورود لیزر به حوزه های درمانی و به خصوص دندانپزشکی انقلابی عظیم به پا شده است. با ورود لیزر به عرصه دندانپزشکی درد و تورم بسیار کاهش یافته است به طوری که گاهی فرد هیچ دردی را احساس نمی کند. دندانپزشک با استفاده از لیزرهای کم توان علاوه بر این که دندان را استریل و ضدعفونی می کند به کاهش التهاب لثه و دندان نیز کمک می کند. این کاهش التهاب خود باعث کاهش درد بیمار می گردد. در واقع جراحی لثه با لیزر یکی از روش های جراحی است که منجر به تحمل درد کمتری توسط فرد خواهد شد.

تخریب بافت لثه

تخریب بافت لثه

 

باید گفت که دندان ها توسط لثه و استخوان زیر آن حمایت می شود. اگر بافت لثه سالم باشد دندان ها سر جای خود محکم قرار می گیرند اما در صورت عدم سلامت لثه باید انتظار داشت که دندان بدون پوسیدگی نیز از جای خود خارج شود. در ادامه باید گفت که بیماری لثه پس از پوسیدگی دندان دومین بیماری عفونی شایع در انسان ها می باشد. علت بیماری های لثه باکتری ها بوده که با تمیز نگه داشتن دندان و دهان از طریق روش هایی مانند مسواک زدن و نخ دندان کشیدن می توان از بروز آن جلوگیری کرد. در صورت عدم رعایت بهداشت دندان ها ذرات باقی مانده غذا، باکتری ها و کلسیم موجود در بزاق دهان باعث ساختن جرم می شوند.

پیشرفت بیماری لثه

چنانچه جرم گیری به موقع انجام نشود آسیب های غیر قابل بازگشتی به دندان ها وارد می شوند. در جرم گیری تنها جرم چسبیده شده به دندان پاک شده و هیچ آسیب دیگری به دندان وارد نمی شود. در صورت پیشرفت بیماری لثه علاوه بر حذف جرم باید لثه و بافت تخریب شده نیز از دهان خارج شود. با خارج کردن لثه احتمال اینکه دندان ها بلندتر به نظر رسند و حالت ناخوشایند لبخند را فراهم کند.

 

استفاده از لیزر در درمان بیماری های لثه

استفاده از لیزر

 

در بسیاری از مواردی که از لیزر برای درمان لثه استفاده می شود نیازی به جراحی باز لثه نیست. به دلیل وجود ابزاری در لیزر که بدون باز کردن لثه می تواند درون لثه را استریل کرده و لثه خراب شده را بدون کم کردن ارتفاع آن خارج کند.

علاوه بر این اثر ضد باکتری و استریل کردن لیزر به مقدار زیادی در بافت لثه، دندان و بافت نگهدارنده دندان نفوذ کرده و هیچ باکتری برجا نمی ماند. با انجام چندین باره این کار علاوه بر رعایت بهداشت بهتر دهان به دلیل استریل شدن لثه و فقدان یا کمبود باکتری امکان عود بیماری بسیار کم می شود.

در صورت نیاز به مشاوره بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید.