نماد سایت وبسایت رسمی دکتر اوصیاء

جرم گیری دندان در خانه

جرم گیری دندان در خانه

جرم گیری دندان در خانه

بسیاری از افراد به دنبال این هستند که جرم گیری دندان در خانه را بیاموزند و خود آن را انجام دهند. اگر شما هم جزیی از این افراد هستید پس تا پایان با ما همراه باشید. این مقاله مخصوص شماست.

جرم گیری دندان در خانه

جرم گیری دندان در خانه

 

جرم گیری دندان در خانه، یکی از مواردی است که ممکن است هر شخصی خواهان انجام آن باشد. در این مقاله به بیان روش و چگونگی آن می پردازیم.با ما همراه باشید.
در خانه با استفاده از جرم گیر دنتال پیک که به صورت قوی بوده میتوان جرم های زرد را از روی دندان از بین برد. با این جرم گیر جرم های روی دندان ها را خراش داده ولی باید مراقب لثه ها باشید چون اگر به لثه ها آسیب وارد شود باعث سوزش و درد می شود.

نحوه تشکیل جرم بر روی دندان

با گذشتن زمان و خوردن غذا و خوراکی هایی که همراه با رنگ های افزودنی هستند جرم روی دندان ها به مرور برگشته و برای اینکه این حالت اتفاق نیفتد باید یک روز در میان با استفاده از شوینده های دهان و دهانشویه ها این کار را تکرار کنید تا از رویش جرم ها جلوگیری شود.
جرم هایی که روی دندان ها ایجاد می شوند باعث بیماری پریودنتال لثه و دهان شده که در نگهداری دندان ها تاثیر داشته و باید در صورت این مشکل به دندانپزشکی مراجعه کرد تا حتما جرم گیری دندان انجام گیرد.

وسایل مورد نیاز برای جرم گیری دندان در خانه

وسایل جرم گیری در خانه

 

جوش شیرین
نمک
آب
ظرف یا فنجان
هیدروژن پراکسید
مسواک
وسیله ی نوک تیزی که در دندانپزشکی کاربرد داشته به نام دنتال پیک
دهانشویه ضدعفونی کننده

مرحله اول

جوش شیرین را به داخل ظرف یا فنجان ریخته سپس با نمک ترکیب کرده و مسواک را به آب زده تا خیس شود و این دو پودر را با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم

با قدرت مخلوط نمک و جوش شیرین را روی دندان ها با مسواک بمالید و مسواک را به مرور در مواد فرو برده و دوباره روی دندان ها کشیده و آب دهان را به مرور خالی کرده و تا پنج دقیقه کاملا روی تمام سطح دندان ها کشیده شود.

مرحله سوم

محلول هیدروژن پراکسید

 

محلول هیدروژن پراکسید را با آب گرم به مقدار نصف فنجان ترکیب کرده و در دهان نگهداشته و تا دو دقیقه و بعد آن را خالی کرده و دهان را با همان نصف لیوان آب سرد شستشو دهید.

مرحله چهارم

با انجام دادن مراحل بالا جرم هایی که روی دندان ها در فواصل زمانی ایجاد شده نرم شده و می توان به راحتی با استفاده از این وسیله آن ها را از روی دندان خراش داد. جرم گیر حرفه ای دنتال پیک را باید روی دندان ها کشیده و جرم ها را بخراشید ولی مراقب باشید به لثه ها آسیب زده نشود.

مرحله پنجم

در مرحله ی آخر دهان را با استفاده از دهانشویه شستشو داد و این کار را یک روز در میان انجام دهید تا جرم هایی که روی دندان هستند کنترل شوند و به کلی از بین بروند.

در صورتی که نیاز به مشاوره بیشتر دارید با ما تماس بگیرید.