نماد سایت وبسایت رسمی دکتر اوصیاء

درمان لبخند لثه ای با بوتاکس

درمان لبخند لثه ای با بوتاکس

درمان لبخند لثه ای با بوتاکس

لبخند یکی از خوشایندترین اما پیچیده ترین حالات چهره ی انسان است. باید گفت که برخی از حالات خوشایند به برخی دلایل مانند لبخند لثه ای محروم هستند. در این مقاله به بیان درمان لبخند لثه ای با بوتاکس می پردازیم.

درمان لبخند لثه ای با بوتاکس

درمان لبخند لثه ای با بوتاکس

 

اگر بخواهیم خندیدن را از دیدگاه فیزیولوژیکی بیان کنیم ، خنده شامل نمایان شدن دندان ها و لثه ها در یک سوم پایینی صورت می باشد. لبخندهای زیبا تحت تاثیر لب، دندان و لثه می شود. اما لبخند لثه ای، لبخندی است که در آن لثه بیش از ۳ میلی متر در آن مشخص باشد. لبخندهای لثه ای نیازمند اصلاح طرح لبخند هستند.

برای درمان لبخند لثه ای روش های مختلفی وجود دارد. جراحی زیبایی لثه، جراحی فک با ارتودنسی، ارتودنسی و… از جمله روش های درمانی لبخند لثه ای هستند. تزریق بوتاکس نیز می تواند راه حلی ساده و ابتدایی برای رفع موقتی لبخندلثه ای است. در این درمان از مقدار دوز پایین بوتاکس استفاده شده و انجام آن بسیار سریع بوده و نتایج آن قابل بازگشت است.

 

عوامل به وجود آورنده لبخند لثه ای

عوامل به وجود آورنده لبخند لثه ای

 

 

 

نحوه درمان لبخند لثه ای با بوتاکس

 

‌تحرک و انقباضات عضلانی باعث بروز چین و چروک در صورت می شود. بوتاکس نوعی پروتئین بوده که توسط یک باکتری به نام کلستریدیوم بوتولینیوم تولید می شود. بوتاکس با کم کردن تحرک و شل کردن عضله باعث رفع چین و چروک صورت و اصلاح لبخند لثه ای می شود. بوتاکس به عنوان ماده ی تعدیل کننده ی عصبی در عضله ی بالا برنده ی لب تزریق می شود. این کار باعث می شود که لثه ها به هنگام لبخند کمتر دیده شوند.

 

چگونگی رفع لبخند لثه ای با تزریق بوتاکس

رفع لبخند لثه ای

 

در ابتدا باید گفت که نتیجه ی درمان شما در طی دو هفته بعد از تزریق مشخص خواهد شد. در این درمان نیازی به بیهوشی نیست ولی ممکن است پزشک با استفاده از کرم مخصوص یا کمپرس سرد ناحیه ی مورد نظر را به صورت موضعی بی حس کند.

باید گفت که تزریق توسط سرنگی با سوزن بسیار باریک در دو طرف بینی انجام می شود. این تزریق تقریبا ۵ دقیقه بیشتر طول نمی کشد. پس از گذشت ۳ تا ۴ روز به تدریج میزان بالا آمدن لب به هنگام خندیدن کمتر و کمتر خواهد شد. میزان دوز تزریقی برای هر فردی ممکن است متغیر باشد اما این مقدار تا حدودی ثابت است

 

نتایج درمان لبخند لثه ای با بوتاکس

 

مزایای درمان با بوتاکس

 

اقدامات پس از تزریق بوتاکس

 

 

عوارض جانبی تزریق بوتاکس

عوارض تزریق بوتاکس

 

 

هزینه

در تمامی درمان ها، هزبنه مساله ی مهمی است. درباره ی هزینه بوتاکس با توجه به کل پروسه ی درمانی، این هزینه در همه ی افراد یکسان نخواهد بود.

 

توقف بوتاکس

بسیاری ار ما سوال می کنند که اگر درمان با بوتاکس را متوقف کنم چه اتفاقی می افتد؟

در جواب این سوال باید گفت که پس از توقف تزریق بوتاکس و برطرف شدن ماندگاری آن، لبخند شما به حالت قبلی خود برمی گردد. شما در هر زمانی که دوست داشته باشید می توانید درمان با بوتاکس را شروع کنید. البته باید توجه کرد که باید شرایط آن را داشته باشید.

در صورت داشتن هر گونه سوالی می توانید با ما تماس بگیرید.