نماد سایت وبسایت رسمی دکتر اوصیاء

سن اصلاح طرح لبخند

سن اصلاح طرح لبخند

سن اصلاح طرح لبخند

سن اصلاح طرح لبخند برای بسیاری از مراجعین مورد سوال است. در این مقاله به بیان این موضوع می پردازیم.

سن اصلاح طرح لبخند

در ابتدا باید گفت که اصلاح طرح لبخند بدون در نظر گرفتن جنسیت افراد شکل می گیرد. اما اینکه سن اصلاح طرح لبخند چندسالگی است مورد بحث است.
برخی از افراد گمان می کنند که با افزایش سن دیگر زمان اصلاح طرح لبخند به پایان می رسد. برخی دیگر نیز در سنین نوجوانی هستند به دنبال این هستند که بدانند زمان اصلاح طرح لبخند آن ها چه زمانی فرا می رسد. در ادامه تاثیر سن را بررسی می کنیم.

سن مناسب برای سفید کردن دندان

سفید کردن دندان

 

سفید کردن دندان یکی از روش های مرسوم اصلاح طرح لبخند است که شرط سنی خاصی ندارد ولی توجه به برخی نکات می تواند در نتیجه نهایی تاثیرگذار باشد. توصیه ما این است که کودکان و نوجوانان از این روش استفاده نکنند. دلیل این توصیه این است که دندان مقاومت کافی را در مقابل بلیچینگ نخواهد داشت. علت این صحبت مقاومت پایین مینای دندان های شیری است. البته در سنین پایین امکان تغییر رنگ دندان کم بوده و با بالا رفتن سن دندان ها دچار تغییر رنگ می شوند.

سن مناسب برای لمینیت

لمینیت

 

درباره ی لمینیت باید گفت که محدودیت سنی وجود ندارد. البته توصیه ی ما این است که برای کودکان و نوجوانان به دلیل تراش دندان استفاده نشود. لمینیت و روکش دندان در صورتی که دندان دچار بدشکلی، فاصله و بد رنگی شده باشند مورد استفاده قرار می گیرند.

سن انجام ایمپلنت

ایمپلنت

 

ایمپلنت یا جایگزین کردن دندان یکی از روش های اصلاح طرح لبخند است. این روش فقط در افراد بالای ۱۸ سال قابل انجام است. در صورتی که یکی از دندان های کودک کنده شود به دلیل رشد ناکافی استخوان فک امکان قرارگیری پایه ایمپلنت وجود ندارد. در صورت وقوع چنین اتفاقی باید از پروتزهای مصنوعی برای پر کردن فضای خالی دندان کودک استفاده کرد. اما برای افراد بالای ۱۸ سال در صورتی از دست دادن هر یک از دندان های خود می توانند از ایمپلنت استفاده کنند.

سن مناسب برای انجام ارتودنسی

ارتودنسی

 

در این نوع درمان نیز هیچ محدودیت سنی خاصی وجود ندارد. اما باید گفت که این درمان شامل حرکت ریشه ها می شود و در سنینی که ریشه ی دندان هنوز در جای خود محکم نشده طول درمان کوتاه تر است. سن مطلوبی که در آن طول درمان کوتاه است ۱۰ تا ۱۸ سالگی است. البته باید گفت که این درمان به تحمل بالایی نیاز دارد و نیازمند ترمیم، بررسی و تحمل زیادی است. طول درمان این نوع از اصلاح طرح لبخند ۶ تا ۲ سال است.