نماد سایت وبسایت رسمی دکتر اوصیاء

عوارض لمینیت

عوارض لمینیت

عوارض لمینیت

همه انسان‌ها دوست دارند هنگامی که لبخند می زنند دندان هایی سفید رنگ با شکلی مرتب و زیبا داشته باشند اما برخی به دلیل داشتن دندان هایی با رنگ و فرم بد از این خواسته محروم می شوند. در این زمان دندان پزشکی ترمیمی به میدان عمل پا گذاشته و معجزه ای با نام لمینیت را شکل می دهد. اما لمینیت چیست؟ آیا عوارضی دارد؟ در ادامه به بیان این موضوعات می پردازیم.

عوارض لمینیت

عوارض لمینیت چیست؟ قبل از پاسخ به این سوال بهتر است که در ابتدا تعریفی کوتاه از لمینیت را ارائه دهیم سپس به بیان عوارض بپردازیم.

لمینیت چیست؟

لمینیت ماده ای همرنگ دندان است که برای اصلاح شکل، رنگ، طول و یا بستن فاصله بین دندان ها و درمان دندان های شکسته استفاده می گردد.

عوارض لمینیت چیست؟

این روش زیباسازی دندان عوارضی را به همراه دارد که در ادامه به بیان برخی از آن ها می پردازیم.

همان طور که خوراکی های رنگ دار ممکن است رنگ دندان شما را تحت تاثیر قرار دهد ممکن است رنگ دندان لمینیت شده نیز تغییر کند. پس از لمینیت دندان خود باید احتیاط های لازم را انجام دهید. از خوردن خوراکی های رنگ دار و آشامیدن نوشیدنی های رنگ دار مانند قهوه، نسکافه و چایی که بر روی دندان رنگ ایجاد می کنند پرهیز کنید. از استعمال دخانیات از جمله قلیان و سیگار دوری کنید. این پرهیزها به شما کمک می کنند تا عمر دندان شما بیشتر شده و تغییر رنگ لمینیت به تاخیر بیفتد.

لمینیت مانند همه درمان های دندان ممکن است با حساسیت هایی همراه باشد. لمینیت می تواند حساسیت های گرمایی و سرمایی را شامل شود. اگرچه در این باره نباید نگران بود زیرا این حساسیت ها ماندگار نبوده و پس از مدتی برطرف می شوند.

برای ماندگاری بیشتر و عملکرد بهتر لمینیت باید به این موضوع توجه کرد که فرد بیماری دهانی نداشته باشد و بیمار پس از انجام لمینیت باید احتیاط کند و از خوردن خوراکی های سخت یا گاز زدن مواد غذایی سفت پرهیز کند. با انجام این پرهیزها عمر لمینیت دندان بیشتر می شود. اگر به هر دلیلی دندان لمینیت شده ی شما دچار شکستگی و پریدگی شد با مراجعه به دندان پزشک خود از او بخواهید که با لمینیت های کامپوزیتی و سرامیکی آن ها را ترمیم کند.

بقیه عوارض لمینیت را به طور خلاصه توضیح خواهیم داد.