نماد سایت وبسایت رسمی دکتر اوصیاء

مراحل اصلاح طرح لبخند

با توجه به استقبال روزافزون مردم به اصلاح طرح لبخند و مراحل آن، تصمیم گرفتیم مراحل اصلاح طرح لبخند را در یک مقاله بیان کنیم. با ما همراه باشید.

مراحل اصلاح طرح لبخند

مراحل اصلاح طرح لبخند

 

بسیاری تصور می کنند تنها با یک جلسه می توانند به لبخند مورد نظر خود برسند در صورتی که اصلاح طرح لبخند یک فرآیند چند مرحله ای می باشد. باید گفت که ممکن است برخی به چند درمان به صورت همزمان نیاز داشته باشد.

مسلما دندانپزشک زیبایی پیش از انجام هر کاری به شکل دقیق دندان و دهان بیمار را بررسی و معاینه می کند. در صورتی که لثه ی بیمار مشکلاتی مانند عفونت، خونریزی و… را داشته باشد درمان لثه به هر درمان دیگری اولویت داده می شود.

تیم درمانی اصلاح طرح لبخند

معمولا در انجام مراحل اصلاح طرح لبخند یک تیم درمان کننده درگیر هستند. این تیم متشکل از متخصص عصب کشی، متخصص بیماری های لثه، متخصص دندان، تکنسین دندان آزمایشگاه، جراح دهان، متخصص فک و صورت، دندانپزشک زیبایی و متخصص ارتودنسی می باشد. البته در برخی از موارد حضور یکی از آن ها حذف می شود. البته اگر مشکلات دهان و دندانی بیمار چندین مورد باشد وجود همه ی اعضای تیم مورد نیاز است. برای انجام اصلاح طرح لبخند مراحل زیر انجام می شود.

دندانپزشک در مرحله اول با استفاده از تجهیزات پیشرفته دندانپزشکی به معاینه بیمار می پردازد. در مرحله معاینه ممکن است برای بررسی دندان ها از تصویربرداری و رادیولوژی استفاده شده و معاینه لثه ها به منظور بررسی اوکلوزیون، بیماری های پریودنتال و نحوه قرارگرفتن دندان ها در کنار یکدیگر انجام شود.

 

درمان لثه

 

این مرحله از درمان در صورتی که شخص به بیماری لثه مبتلا باشد انجام می شود. بیماری های لثه باید پیش از هر درمان دیگری مورد توجه قرار گیرد زیرا لثه بافت نگه دارنده  دندان ها بوده و هر گونه عارضه در آن ها منجر به از دست دادن دندان ها می گردد. البته باید دقت کرد که حتی ترمیم دندان هایی که در لثه ی بیمار رشد کرده باشند کار بیهوده ای است. در مرحله درمان لثه اگر در لثه خونریزی، عفونت و یا هر بیماری دیگری مبتلا باشد باید داروهای تجویز شده را مصرف کرد.

 

ترمیم دندان های پوسیده اگر به تعویق بیفتد منجر به سرایت پوسیدگی به کل دندان و تخریب کل آن می شود. دندان خراب شده پس از مدتی بر روی دیگر دندان ها تاثیر می گذارد و باعث خراب شدن دیگر دندان ها می شود.

دندان های پوسیده با توجه به موقعیتی که در دهان دارند با مواد آمالگام و کامپوزیت پر می شوند.

در صورتی که لثه و دندان ها مشکل دیگری نداشته باشند نوبت به مرتب کردن دندان ها می رسد. این مرحله یکی از مهم ترین بخش های اصلاح طرح لبخند است. زیرا در صورت مرتب نشدن دندان ها پس از مدتی خراب می شوند. برای مرتب شدن دندان ها از ارتودنسی استفاده می شود. ارتودنسی یکی از روش های درمانی است که طول درمان آن طولانی است.

 

پس از انجام ارتودنسی و اتمام دوره ی درمان آن، نوبت به سفید کردن دندان ها می رسد. وجود براکت ها بر روی دندان ها باعث زرد شدن محل قرار گیری خود می شوند بنابراین باید سفید شوند.

 

روکش کردن دندان

 

پس از اتمام سفید کردن دندان ها نوبت مرحله بعدی است. برخی از افراد به دلایلی مانند ژنتیک یا مصرف بعضی داروها ممکن است دندان های کدر یا سیاه رنگ داشته باشند. برای درمان این دندان ها از روکش های سرامیکی که با چسب مخصوص بر روی دندان قرار می گیرند استفاده می شود.

 

این مرحله یکی از مراحل اختیاری است که ضرورتی ندارد اما برخی از افراد برای زیباتر شدن دندان و لبخند خواهان قرارگیری آن را بر روی دندان خود هستند. این نگین ها کوچک بوده و با برخورد نور به آن اشعه های زیبایی را از خود ساطع می کند که در زیباتر کردن لبخند نقش خاصی را ایفا می کنند.

در این نوشته مراحل اصلاح طرح لبخند را به ترتیب بیان کردیم. صورت نیاز به مشاوره بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید. با افتخار پاسخگوی شما خواهیم بود.