نماد سایت وبسایت رسمی دکتر اوصیاء

مقدار خمیردندان مصرفى

مقدار خمیردندان مصرفى

میزان خمیردندان مصرفى در هر نوبت مسواک زدن بهتراست به اندازه یک نخود باشد.

میزان خمیردندانی که در هربار مسواک زدن استفاده می شود نیز مهم است. برخلاف تبلیغاتی که به صورت روزمره دیده می شود نباید تمام طول برس مسواک را پر از خمیردندان کرد. زیرا میزان زیاد خمیردندان باعث می شود که کف زیادی در دهان ایجاد شود که زمان مسواک زدن را کاهش می دهد. زیرا فرد از حضور کف زیاد در دهان خود آزرده می شود و سریع دهان خود را خالی می کند. همچنین حضور کف زیاد در دهان باعث می شود که قسمت های زیادی از دندان ها با کف پوشیده شوند و فرد فراموش کند که آن سطوح را با مسواک تمیز کند.

بهتر است میزان خمیردندان به اندازه یک نخود باشد. می توانید از قسمت عرضی برس مسواک برای اندازه گیری میزان خمیر دندان استفاده کنید .
تحقیقات جدید نشان می دهد که باید مراقب استفاده مداوم از خمیر دندان باشیم.

ویژگیهای یک خمیردندان مناسب را به دو بخش ظاهری (حسی) و ذاتی تقسیم می کنیم:

۱) ویژگیهای ظاهری :

این بخش بوسیله مصرف کننده قابل مشاهده و محسوس است.

نوع وظاهر بسته بندی اولین ویژگی ظاهری خمیردندان است.

هنگام مصرف نیز این مشخصات یک به یک خود را نشان می دهد و عبارتند از : نیرویی که صرف خروج خمیر از تیوپ آن می شود، خروج و ظاهر یکنواخت خمیردندان، قوام مناسب خمیر(نه آنقدر سفت که از روی مسواک به آسانی بیافتد و نه آنقدر شل که درون موهای مسواک فرو رود)، برش راحت ریبون خمیر، پخش آسان و یکنواخت در دهان، آزاد شدن سریع طعم دهنده، شستشوی راحت از دهان و عدم رسوب در لابلای دندانها، حجم وکیفیت مناسب کف، شستشوی راحت در سینک، طعم خوب و ماندگار.

۲) ویژگی های ذاتی :

۱- سایندگی مناسب : یعنی اینکه خمیردندان بدون آسیب رساندن به مینای دندان و لثه، عمل سایندگی و لایه برداری را انجام دهد.

۲- ضد پوسیدگی دندان : این کار توسط فلوراید موجود در خمیردندان صورت می گیرد. فلوراید باعث سخت شدن دندان و تخریب سیستم آنزیم باکتریهای مسبب پوسیدگی می شود.

۳- جلوگیری از تشکیل جرم : این کار بوسیله ترکیباتی مانند تتراسدیم پیروفسفات (TSPP) صورت می گیرد.