نماد سایت وبسایت رسمی دکتر اوصیاء

عصب کشی

عصب کشی

فیلم روت کانال تراپی با درمان ریشه دندان 

درمان ریشه «روت کانال تراپی» معالجه عصب دندان (پالپ) است. درمان ریشه عملی است که در طی آن مواد عفونی و عصب موجود درمغز دندان برداشته می شود تا دندان از آسیب میکروب ها در آینده در امان باشد.

عصب کشی دندان چیست؟

آنچه در گفته های عموم ، تحت عنوان عصب کشی یا عصب کُشی مطرح میشود ، اصطلاح درستی نیست و در حقیقت نه عصب کشیده میشود و نه کُشته.

اصطلاح درستش چیه حالا ؟

پاسخ : درمان ریشه ، روت کانال تراپی ( RCT ) ، اِندو ( endo )
آیا بعد از درمان ریشه ، دندان شما درد خواهد داشت ؟

اگر قبل از درمان ریشه ، دندان شما به گرما و سرما و شیرینی حساسیت داشته است مطمئن باشید که بعد از درمان ریشه این ناراحتی بطور کامل از بین رفته ئلی احساس درد بخصوص در هنگام جویدن غذا طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد و بعد از برطرف شدن التهاب انساج اطراف ریشه ، مرتفع خواهد شد. برای کاهش این درد می توانید از ضد دردهایی مانند استامینوفن و یا ایبوپروفن که برای شما تجویز می شود استفاده کنید.

عصب کشی دندان فقط زمانی نیاز است که مشخص شود بافت نرم مرکز دندان به نام پالپ عفونی شده است. در این حالتدندانپزشک وضعیت دندان های شما را بررسی کرده و از عکس رادیولوژی برای تشخیص وجود عفونت باکتریایی استفاده می کند. در عکس برداری رادیولوژی از پرتو ایکس برای عکس برداری از دندان خراب بیمار استفاده می شود و به این ترتیب می توان از عکس تهیه شده برای تشخیص مشکلات احتمالی دندان استفاده کرد. عفونت پالپ معمولاً در نتیجه پوسیدگی دندان ایجاد می شود.

علائم ایجاد عفونت دندان در دهان شامل موارد زیر است:

درد در زمان مصرف غذا و نوشیدنی های گرم یا سرد.

درد در زمان گاز گرفتن یا جویدن.

لق شدن دندان و  سیاه شدن دندان.