نماد سایت وبسایت رسمی دکتر اوصیاء

نکات جرم گیری دندان

نکات جرم گیری دندان

نکات جرم گیری دندان

در این مقاله قصد داریم که در خصوص نکات جرم گیری دندان را بیان کنیم. با ما همراه باشید.

نکات جرم گیری دندان

جرم گیری دندان

 

تا کنون حتما به این قضیه توجه کرده اید که افرادی که ما در شبانه روز با آن ها مواجه می شویم دندان هایی با رنگ های متفاوت دارند. افرادی که دندان های زیبا و خوش رنگی دارند توجه زیادی را به خود جلب می کنند اما افرادی که دندان هایی با ظاهری نامناسب و بد رنگ دارند اطرافیان معمولا از آن ها دوری می کنند. دلیل این دوری علاوه بر ظاهر نه چندان زیبای دندان ها، بوی بدی است که از آن ها توسط بقیه استشمام می شود.

کسانی که به سلامت خود و دندان هایشان اهمیت نمی دهند و به طور مرتب مسواک نمی زنند به مرور زمان بر روی دندان های خود تغییر رنگ را مشاهده می کنند. این تغییر رنگ ناشی از قرارگیری لایه های جرم است که در ابتدا بی خطر است اما به مرور زمان باعث ایجاد حفره هایی در دندان می شود. باید بدانید که حتی اگر غذا نخوریم باز هم جرم بر روی دندان می نشیند. این جرم از طریق بزاق دهان اعمال می شود. در این جا اهمیت جرم گیری و توجه به نکات جرم گیری دندان مشخص می شود.

افرادی که به جرم گیری نیازمندند

۱-افراد سیگاری.

۲- مصرف کنندگان مواد مخدر.

۳- کسانی که بیش از اندازه چای می نوشند.

نحوه جرم گیری دندان

نحوه جرم گیری دندان

 

جرم گیری در کل به دو شکل دستی و با دستگاه انجام می شود.

در جرم گیری دستی دندانپزشک با یک ابزار به جرم گیری می پردازد. این شیوه به جرم گیری سطحی نیز شناخته می شود. این جرم گیری تنها برای افرادی که جرم کمی بر روی دندان خود دارند موثر است. در جرم گیری با دستگاه، از ابزارهای اولتراسونیک استفاده می شود. د  این روش با استفاده از دستگاه و اسپری آب تمامی جرم ها با ضربات کوچک و مداوم جدا می شوند. البته باید گفت که ابن روش هیچ گونه دردی را به فرد متحمل نخواهد کرد. اما باید دقت کرد که بلافاصله پس از جرم گیری نباید آب سرد، آب داغ یا چایی خورد.

چند وقت یکبار باید جرم گیری کرد؟

باید گفت هر قدر که بیشتر بهداشت دهان و دندان را رعایت کرد نیاز به جرم گیری کمتر و غیر ضروری تر خواهد بود. حتی اگر در این شرایط نیاز به جرم گیری پیدا کنید این کار ساده تر و سریع تر رخ خواهد داد. باید گفت که این موضوع بستگی دارد که شما چقدر بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید.  در کل باید ذکر کرد که هر کسی حداقل سالی یکبار نیاز دارد که جرم گیری کند.

خطر جرم گیری

خطر جرم گیری دندان

 

تصورات اشتباهی که در خصوص جرم گیری وجود دارد را بیان می کنیم. ابن خطرات به اشتباه به عنوان خطر جرم گیری در بین مردم شناخته می شود.

تمامی این تصورات اشتباه است. جرم هایی که بر روی دندان و لثه قرار می گیرند و به همراه بزاق محیط اسیدی را تشکیل می دهند، به بافت دندان آسیب جدی می زند به طوری که علاوه بر مینای دندان فرد دچار پوسیدگی دندان نیز می شود.

علاوه بر این، باید گفت که لایه ی جرم روی دندان مانند عایق رفتار کرده و اجازه نمی دهد سرما و گرمای ناشی از مواد غذایی به دندان برسد. پس از اعمال جرم گیری این عایق از بین رفته و فرد سرما و گرما را احساس و تصور می کند که دندان هایش دچار حساسیت شده اند. این حساسیت طبیعی بوده و پس از گذشت چند روز از بین می رود.

در صورت نیاز به مشاوره بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید.