نماد سایت وبسایت رسمی دکتر اوصیاء

اصلاح خط لبخند با ونیر

اصلاح خط لبخند با ونیر(veneer)

اصلاح خط لبخند با ونیر ، بسیارى از بیماران از لبخند خود راضى نیستندو به دنبال لبخندى زیباتر هستند، مشکلاتى از قبیل رنگ نامناسب دندانها،نامنظم بودن دندانها ، فاصله بین دندانها،کوچک بودن سایز دندانها و… آنها را از یک لبخند با اعتماد به نفس بالا برحذر مى دارد.
یکى از درمانهایى که براى اصلاح لبخند بیماران انجام مى شود،ونیر(veneer) مى باشد.

برخلاف روکش که کل دندان را مى پوشاند، ونیر لایه نازکى(٠/٣-١ میلیمتر) است که روى سطح جلویى(سطح قابل مشاهده)دندان چسبانده مى شود.

این درمان ،بسیار محافظه کارانه است بطورى که حداقل تراش دندان ( در برخى موارد بدون تراش) لازم است و در ١-٢ جلسه انجام مى شود.

اصلاح طرح لبخند چیست؟

اصلاح طرح لبخند یک روال درمانی است که شامل یک یا چند نوع درمان با هدف زیبا به نظر رسیدن لبخند انجام خواهد شد.

این درمان ها به طورکلی شامل اصلاح فرم دندانهای قدامی (دندانهای جلو)، باندینگ کامپوزیت، بلیچینگ (سفیدکردن) دندانها، ترمیم و کاشت دندان به جای دندانهای از دست رفته و… می شوند.

برای رسیدن به زیباترین لبخند ممکن، فرم ظاهری صورت، رنگ پوست، شکل و رنگ دندانها، لثه و لب ها در نظر گرفته خواهد شد.

همچنین در این درمان مشکلات زیر نیز بررسی و در صورت وجود توسط دندانپزشک شما رفع می شوند:

۱- تغییر رنگ دندانها

۲- طراز بودن دندانها

۳- فاصله دندانها

۴- شکستگی و پریدگی دندانها

۵- نامسطح بودن دندانها

۶- ساییدگی و تغییر طول یا کوتاه شدن دندانها

پیش نیاز های درمان اصلاح طرح لبخند

برای اصلاح طرح لبخند لازم است قبل از شروع درمان سلامت دهان و دندان بیمار بررسی شود. بنا بر این دندانپزشک بیمار را از نظر بیماری های دندانی مانند پوسیدگی و … و بیماری های لثه معاینه خواهد کرد. همچنین در صورتی که بیمار برای اصلاح طرح لبخند نیاز به بازسازی کامل دهانی داشته باشد، وی را مطلع خواهد کرد.

پس از اطمینان از سلامت بیمار، دندانپزشک  با بهره گیری از تکنولوژی های مدرن پیش نمایشی از نتیجه نهایی به بیمار نشان می دهد.