نماد سایت وبسایت رسمی دکتر اوصیاء

انواع نگین دندان

انواع نگین دندان

انواع نگین دندان

نگین دندان چیست؟ انواع نگین دندان چگونه است؟در این مقاله در خصوص انواع نگین دندان و ویژگی های این انواع نگین دندان صحبت خواهیم کرد.

انواع نگین دندان

انواع نگین دندان

 

در ابتدا باید گفت که چسباندن نگین بر روی دندان های قدامی یکی از موارد دندانپزشکی زیبایی است. نگین دندان انواع متفاوتی دارد و جنس این نگین دندانی می تواند از الماس، کریستال های مصنوعی، طلا، نقره، پلاتین، کروم و طلا باشد.

چسباندن نگین هیچ آسیبی به دندان وارد نکرده و نیازی به تراش دندان نخواهد داشت. در صورتی که بخواهید نگین چسبانده شده را بکنید این کار به سادگی توسط دندانپزشک انجام می شود.

اگر مایل به گذاشتن نگین دندان باشید اما دندان هایی پوسیده یا روکش شده داشته یا مبتلا بیماری لثه و جرم دندان باشید باید قبل از انجام نگین گذاری باید درمان های لازم صورت بگیرد. قیمت نگین بستگی به جنس آن داشته و اگر از فلزات گرانبها استفاده شود ارزش آن به هزینه درمان اضافه می گردد.

ویژگی های نگین دندان

ویژگی های نگین دندان

 

روش اتصال نگین بر روی دندان

 

برداشتن نگین

نگین دندان مانند براکت های ارتودنسی به سادگی از روی دندان برداشته می شود. پس از حذف نگین، دندان باید جلا داده شود تا تمامی مواد چسبنده بر روی دندان حذف شود. بعد از حذف نگین می توان از یک روکش پلاستیکی در جهت نچسبیدن مانده های غذایی به ماده ی چسبنده بر روی دندان استفاده کرد. البته توصیه ما این است که برای بازسازی مینای دندان از فلوراید استفاده کرد.

 

انواع نگین دندان

انواع نگین دندان

 

نگین های دندان بلورهای شیشه ای نصب شده بر روی فویل آلومینیومی هستند که درخشندگی را در رنگ هایی جذاب ایجاد می کنند. این نگین ها شفاف بوده و در سه رنگ یاقوت کبود، سفید و آبی وجود دارد. نگین های برلیان دندان در سه رنگ یاقوت قرمز، کریستالی روشن و یاقوت کبود وجود دارند.

عوارض نگین های دندانی

نکاتی در خصوص نگین دندان

 

در صورتی که به پزشکی نیاز دارید که بر روی دندان شما نگین قرار دهد می توانید به ما و روش های اصولی امجام این کار توسط ما اعتماد کنید. با ما تماس بگیرید.