نماد سایت وبسایت رسمی دکتر اوصیاء

ایجاد لبخند هالیوودی

ایجاد لبخند هالیوودی

ایجاد لبخند هالیوودی

لبخند زیبا علاوه بر تاثیر زیادی که در زیبایی دارد به اعتماد به نفس فرد بسیار کمک می کند. در این مقاله به مولفه هایی که به ایجاد لبخند زیبا کمک می کند می پردازیم. با ما همراه باشید.

ایجاد لبخند هالیوودی

لبخند هالیوودی

ایجاد لبخند هالیوودی در واقع فرآیندی است که به بهبودی ظاهر لبخند توسط یک یا چندین عمل دندانپزشکی اتفاق می افتد. عمل هایی مانند ایمپلنت، سفیدکردن دندان، ونیر و … را شامل می شود.

به هنگام ایجاد لبخند هالیوودی و زیبا عواملی مانند رنگ پوست، پهنا – طول – شکل دندان ها، لثه و بافت آن، ظاهر صورت، لب ها و رنگ پوست نقش بسزایی دارند. ایجاد لبخند هالیودی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. این لبخند مطابق نظر و سلیقه شخصی شما طراحی می گردد. در اولین مرحله ایجاد لبخند هالیوودی باید به دندانپزشک خود جنبه های منفی و مثبت لبخند خود را بگویید. در این مرحله دندانپزشک پس از بازبینی جنبه های لبخند شما در صورت بودن هر یک از مشکلات زیر یکی از روش های اصلاح لبخند را بر روی دندان شما اعمال می کند.

خالی بودن جای دندان ها

جای خالی دندان ها

تاثیر منفی جای خالی دندان ها به هنگام لبخند زدن و صحبت کردن انکارناپذیر است. علاوه بر تاثیر زیبایی باعث افزایش خطر ابتلا به پوسیدگی دندان را افزایش می دهد. در صورت وجود این مشکل در دهان شما باید از روش های ایمپلنت، دندان مصنوعی و یا بریج استفاده کرد.

رنگ نامتعادل دندان

رنگ نامتعادل دندان

 

وقتی رنگ دندان به شکل متعادلی نباشد می تواند در بالابردن سن شما بسیار موثر باشد. ایجاد لبخند هالیوودی از دندان های سفید و درخشان تشکیل می شود. البته باید متذکر شد که سایه ای که دندانپزشک برای سفید کردن دندان های شما انتخاب می کند در واقع تعادل بین لبخند زیباتر و حفظ ظاهر طبیعی دندان شما را شامل می شود.
در صورتی که رنگ متفاوت دندان به دلیل پرشدگی های آمالگام یا نقره ای باشد می توان آن را با ترمیم کامپوزیتی رنگ دندان با ظاهر طبیعی جایگزین کرد. سفید کردن نیز می تواند به بهبود رنگ دندان کمک کند. باید گفت که رنگ و سایه ی دندان در ارزیابی و آماده سازی عمل های مختلفی مانند ایمپلنت، کامپوزیت، تاج، بریج، باندینگ و … مورد استفاده قرار می گیرد.

شکل گونه، لب و لبخند

در صورتی که فرم لب ها یا گونه ها در حالت ناموزونی باشد با برخی از اقدامات مانند جراحی دهان، فک و صورت، سفید کردن دندان، تاج ( کراون ) و ارتودنسی می توان به بهبود این شرایط کمک کرد.

تعادل و تناسب

دندان های شکسته، ترک خورده یا لب پر شده به زیبایی لبخند و صورت شما آسیب می زند. برای اصلاح چنین مواردی می توان از روکش کردن دندان ها کمک گرفت. همچنین لبخند های لثه ای را نباید فراموش کرد. در صورت وجود لبخندهای لثه ای می توان با کانتورینگ لثه آن را اصلاح کرد.

فاصله بین دندان ها یا ردیف نبودن آن ها

فاصله بین دندان ها

 

دندان هایی که از یکدیگر فاصله داشته یا کج یا نامرتب هستند باید مورد اصلاح قرار گیرند. برای اصلاح این وضعیت موجود در دندان می توان از ارتودنسی و روکش دندان استفاده کرد.

مولفه های زیبایی لبخند هالیوودی  

علاوه بر رنگ، ردیف بودن و تعادل دندان ها در ناحیه لبخند دهان ویژگی های زیر نیز باید مورد ارزیابی قرار گیرند.

خط لبخند

خط لبخند خطی فرضی بوده که از به هم وصل شدن لبه های دندان های بالایی شکل می گیرد. در حالت ایده آل این خط باید با منحنی لب پایینی لبخند یکی باشد. در صورت عدم وجود چنین حالت دندانپزشک می تواند آن را اصلاح کند.

طول دندان

در صورتی که سن شما افزایش پیدا کرده باشد یا مبتلا به دندان قروچه باشید با دندان هایی ساییده شده و کوتاه مواجه هستید. در این حالت باید از باندینگ کامپوزیت یا ونیر پورسلین استفاده کنید. در صورتی که لبخند شما لثه ای باشد دندانپزشک می تواند با استفاده از لیزر به اصلاح طرح لبخند شما کمک کند.

بافت دندان

دندانپزشک می تواند با استفاده از روکش کردن دندان علاوه بر زیبایی و هماهنگی لبخند و دندان به ایجاد ظاهر و لبخند زنانه تر و یا مردانه تر کمک کرد.

نسبت دندان

دندانپزشک با ارزیابی دندان های شما به نسبت صحیح این نسبت دست پیدا می کند. در نظر افراد لبخندی زیباست که دو دندان جلویی غالب بوده و نسبت پهنا به طول آن ۴ به ۵ باشد. این نسبت طول و پهنای دندان های دیگر را نیز مشخص می کند.

عمر لبخند هالیوودی

تمامی عمل های دندانپزشکی زیبایی به مراقبت های بهداشتی و مناسب دهانی نیازمند است. به طور مثال کامپوزیت دائمی ممکن است لکه دار شده یا تغییر رنگ در دندان ایجاد شود. در این حالت نیاز به تعویض و اصلاح شکل می گیرد. اگر ونیر پورسلین ترک بخورد یا بشکند نیاز به تعویض پیدا می شود. بهبود لبخند لثه ای نیز ممکن است نیاز به تقویت و اصلاح شکل بگیرد. سفید کردن دندان نیز باید در فواصل زمانی تکرار شود. در خصوص ایجاد لبخند هالیوودی باید گفت با توجه به اینکه مشکلات دندان هر فرد با فرد دیگر متفاوت بوده این هزینه نیز متفاوت خواهد بود.

در صورتی که نیاز دارید که لبخند شما اصلاح شود با ما تماس بگیرید.