نماد سایت وبسایت رسمی دکتر اوصیاء

بلیچینگ یا لمینت ؟

لمینت یا بلیچینگ

لمینت یا سفید کردن دندان

بسیاری از بیمارانی که برای سفید کردن دندان های خود به ما مراجعه می کنند این سوال را مطرح می کنند که، بلیچینگ یا لمینت ؟ ما در این مقاله پاسخ روشنی به این پرسش خواهیم داد تا در پایان شما با بهترین روش سفیدکردن دندان ها آشنا شوید.

بلیچینگ

بلیچینگ با دکتر اوصیا

بلیچینگ به معنای سفید کردن دندان ها و ازبین بردن تمامی رنگدانه ها و لک هایی است که به مرور زمان بر روی دندان ها ایجاد شده اند. در این روش چیزی به دندان ها اضافه نمی شود و بیمار دردی را تحمل نمی کند.

لمینت

لیمینت بهتر است یا بلیچینگ

لمینت نیز یکی از روش های سفیدکردن دندان ها است که در آن یک لایه ی خارجی به سطح دندان ها افزوده می شود. این کار به ۲ روش انجام می شود: بالینی و لابراتوری

بالینی: در روش بالینی دندانپزشک به کمک مواد ترمیمی دندان های شما را سفید می کند.

لابراتوری: در نوع لابراتوری، دندانپزشک از دندان های شما قالبی تهیه می کند، سپس لابراتور لمینت ها را که معمولا از جنس سرامیک شیشه ای هستند، می سازد و در نهایت این لمینیت ها بر روی دندان ها چسبانده می شوند.

بلیچینگ یا لمینت ؟

حال که تعریفی کوتاهی از هر دو روش سفید کردن دندان ها ارائه دادیم، نوبت به آن می رسد که شما را در انتخاب بین بلیچینگ  یا لمینت راهنمایی کنیم.

تجربه و تخصص ما در این زمینه نشان داده است که بسیارى از بیمارانى که دندانهایشان را بلیچینگ مى کنند بعد از چند سال به درمان با لیمینت روی می آورند. علت این امر این است که، در روش بلیچینگ رنگ دندان ها معمولا بعد از گذشت چند سال به حالت اولیه خود برمى گردد در حالی که در، درمان با لمینیت رنگ دندان ها براى همیشه ثابت می ماند.