نماد سایت وبسایت رسمی دکتر اوصیاء

جراحی زیبایی لثه

جراحی زیبایی لثه

جراحی زیبایی لثه

آیا شما هم در دسته ی افرادی قرار می گیرید که به هنگام لبخند زدن، لثه میزان قابل توجهی از دندان را پوشانده است و دندان های بالایی کوتاه به نظر می رسند؟ اگر پاسخ شما مثبت است در ادامه به بیان جراحی زیبایی لثه می پردازیم. با ما همراه باشید.

جراحی زیبایی لثه

جراحی زایبایی لثه

 

اگر  پاسخ شما به سوالات ابتدایی مقاله مثبت است به احتمال زیاد با لبخند لثه ای مواجه هستید. نام دیگر لبخند لثه ای نمایش بیش از حد لثه به هنگام لبخند است. متاسفانه لبخند لثه ای تاثیر منفی در زیبایی فرد و لبخند او دارد. خبر خوب این است که امکان اصلاح لبخند لثه ای از طریق جراحی زیبایی لثه یا افزایش طول تاج ممکن است.

جراحی لثه با لیزر

لیزر به دلیل کوتاه کردن درمان و کاهش خونریزی با استقبال زیادی روبرو شد. در جراحی لثه با لیزر متخصص ترمیم لثه با استفاده از لیزر با طول موج مناسب اقدام به برداشتن بافت اضافه و ناسالم می کند. باید توجه کرد که بافت سالم لثه سر جاى خود باقی مانده و حداقل مقدار از روی لثه برداشته می شود. با تقبل هزینه جراحی لثه با لیزر می توان به نتیجه خوبی رسید. در صورت لزوم برای بهبود و تکمیل درمان لبخند لثه ای می توان به صورت چندباره از لیزر استفاده کرد.

عوامل موثر در بروز لبخند لثه ای

عوامل موثر

 

خط لبخند

در تعریف خط لبخند باید گفت که خط لبخند به قسمتی از دندان ها می باشد که در زمان لبخند زدن مشخص می شود. خط لبخند تحت تاثیر عوامل زیر است:

 

خط لبخند بهینه باید به شکلی باشد که علاوه بر نمایان بودن حداقلی لثه باید توازن و هارمونی لثه با لب ها نیز برقرار باشد. در صورت به هم خوردن هر یک از این تناسب ها یا عدم وجود حتی یکی از آن ها، باعث غیر جذاب شدن لبخند و عدم میل فرد به لبخند زدن می گردد. لبخند لثه ای ممکن است نشان دهنده ی مشکل جدی تری باشد. به طور مثال اگر لبخند لثه ای به خاطر چگونگی رشد دندان و توسعه فک باشد با مشکل در گاز گرفتن دندان ها روبرو خواهید شد که در دراز مدت بر سلامت دهان و بدن تاثیر گذار خواهد بود. در ادامه به بیان درمان های لبخند لثه ای که همان جراحی زیبایی لثه است، می پردازیم.

درمان لبخند لثه ای

درمان

 

اگر تصور می کنید که لبخند لثه ای دارید برای حل مشکل باید به دندانپزشک مراجعه کنید. دندانپزشک وضعیت دندان ها، دهان و لثه ی شما را مورد بررسی قرار می دهد. این بررسی ممکن است نیاز به تهیه عکس رادیولوژی از ریشه و استخوان فک داشته باشد. پس از انجام معاینه ها نوع درمان نیز مشخص می شود. درمان تجویز شده برای شما ممکن است یک یا چند جراحی زیبایی لثه زیر را در بر داشته باشد.

ارتودنسی یک روش غیر تهاجمی اصلاح طرح لبخند است که طول درمان آن از چندماه تا چند سال است. این روش مزیت های دیگری مانند هزینه پایین اصلاح طرح لبخند، درمان مشکلات گاز گرفتن دندان ها، ازدحام و عدم قرار گیری مناسب دندان ها را همزمان حل می کند. در این روش درمانی از براکت برای وارد کردن فشار به دندان ها و حرکت دادن آن ها به سمت موقعیت جدید استفاده می شود.

نوع دیگری از جراحی لثه، جراحی پربودنتال بوده که نام دیگر آن عقب رفتن لثه است. پیش ازعمل‌ ارزیابی، عکس برداری و مدل سازی سه بعدی به صورت دقیق انجام می شود. با انجام مدل سازی سه بعدی می توان پیش ازعمل نتایج حاصل از عمل را به شما نشان داد. این عمل شامل بالا بردن لثه ( که به آن لثه برداری نیز گفته می شود) یا جراحی بلند کردن عاج که شامل بهبود ظاهر لثه و تغییر شکل استخوان زیر آن است، می گردد. استفاده از هر کدام از این روش ها در بالا بردن خط لثه و حذف کردن آن از خط لبخند شما موثر است.

تفاوت بالابردن لثه با بلند کردن عاج

باید گفت که بالابردن لثه یک عمل جراحی ساده بوده که با استفاده از بی حسی موضعی یا بدون آن استفاده می شود. در این عمل از طریق ایجاد شکاف یا الکتروکوتر انجام می گردد. اما جراحی بلند کردن عاج عملی پیچیده تر است. باید گفت در صورتی که سطح دندان دچار مشکلاتی مانند پوسیدگی و… باشد متخصص ابتدا این نواقص را رفع می کند. در حل این نواقص از روکش های پرسلین یا ونیر استفاده می شود.

تحلیل لثه زمانی رخ می دهد که بافت لثه از بین برود و ریشه های دندان در معرض محیط خارجی قرار بگیرد. در این حالت دندان ها بیش از حد نمایش داده می شوند. این بیماری در حالیکه برای بزرگسالان به عنوان یک بیماری عادی در نظر گرفته می شود اما ممکن است که در سنین پایین نیز رخ دهد. با تحلیل بافت لثه شکاف یا حفره ای‌ عمیق بین خط لثه و دندان ایجاد می شود که به آن پاکت گفته می شود. پاکت ها به محل تجمع باکتری و ایجاد مشکلات دهان و دندان تبدیل و حتی باعث از دست رفتن دندان های فرد گردد. برای درمان فرد می توانند از جراحی پیوند لثه و دیگر خدمات دندانپزشکی با کمترین عوارض بهره مند شد.

فرنکتومی لب

فرنکتومی لب یا جراحی بند لب، عمل شایعی بوده که برای جلوگیری از تحلیل لثه به کار می رود. در این عمل فاصله بین دندان های جلویی فک بالا، ثنایای میانی از بین می رود. این عمل بر روی کسانی که بافت به میانه لب بالایی متصل بوده یا برای بهتر قرار گرفتن دندان مصنوعی بر روی بیمار انجام می شود. هزینه پیوند لثه با توجه به جراحی، پزشک و پیشرفت بیماری شما متفاوت است.

این عمل جراحی برای کسانی مناسب است که لب بالایی آن ها دارای فعالیت بیش از حد بوده و به هنگام لبخند زیاد به سمت بالا حرکت کرده و بخش زیادی از لثه را به نمایش می گذارد. این جراحی از نوع غیر قابل بازگشت بوده و عضلاتی که لب را بالا نگه می دارند جدا می شوند. این جدا شدن باعث می شود که لب به هنگام لبخند زدن خیلی بالا نرود.

جراحی فک

 

یکی از جراحی های زیبایی لثه، جراحی فک است. این جراحی یک روش تهاجمی است و برای بیمارانی مناسب است که دارای مشکلات مربوط به هماهنگی فک با سایر اعضای صورت و موقعیت عمودی بیش از حد ماکسیلا (فک بالا) هستند. این درمان باید توسط جراح فک به همراه متخصص ارتودنسی انجام شود. جراحی زیبایی لثه می تواند برای حرکت دادن فک بالا به سمت بالا و کاهش دندان و لثه نمایان در لبخند است.

هزینه اصلاح لبخند لثه ای با توجه به وضعیت بیمار و روش انتخابی متفاوت است.

هزینه

در کل هزینه جراحی لثه برای اصلاح لبخند لثه ای به عوامل زیر وابسته است:

در صورت نیاز به مشاوره بیشتر ی توانید با ما تماس بگیرید.