نماد سایت وبسایت رسمی دکتر اوصیاء

درمان خروپف با لیزر

درمان خروپف با لیزر

درمان خروپف با لیزر

درمان خروپف و آپنه با لیزر یکی از روش های نوین جراحی است که در این مقاله بیشتر به آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

درمان خروپف و آپنه با لیزر

درمان خروپف و آپنه با لیزر

 

در ابتدا باید گفت که خروپف ارتعاش و لرزه اندام های تنفسی است که در اثر بسته شدن راه های تنفسی به هنگام خواب باعث تولید صدا می شود. این صدا در برخی نرم و آهسته بوده و در برخی دیگر بلند و خشن است.
در خصوص آپنه نیز باید گفت که معمولا با خرخر بلند و کمبود اکسیژن در خون همراه است. آپنه می تواند بر رفتار فرد تاثیر بگذارد و موجب اختلال تمرکز، عصبانیت، افسردگی شود. علاوه بر این می تواند بر جسم فرد تاثیر گذاشته و منجر به مشکلات قلبی و عروقی می گردد.

درمان های خروپف

درمان خروپف

 

  1. استفاده از رادیو فرکانسی روشی غیردائمی است که به بیهوشی نیاز داشته و در عرض ۶ هفته تاثیر آن ظاهر می شود.
  2. باندهای دور فک و سر روش دیگر بوده که موقت و ارزان است. البته بستن این باندها به هنگام خواب گاهی منجر به ایجاد درد گردن و فک شود. به همین دلیل بسیاری نمی توانند آن را تحمل کنند.
  3. استفاده از ایمپلنت در ناحیه کام نرم نیز روش دیگر درمان است که هزینه بالایی داشته و روشی غیردائمی بوده و به دلیل کاشت در ناحیه ی کام نرم توسط بیماران با پذیرش مواجه نمی شود.
  4. روش های جراحی نیز می توانند به درمان خروپف کمک کنند اما مشکلاتی مانند هزینه بالا، نیاز به جراحی، غیر دائمی بودن و عدم توانایی بلع و خوردن به مدت ۲ هفته دارد.

راه بی درد و بدون جراحی خروپف و آپنه

درمان بی درد خروپف

 

یک راه بی درد که نیازی به جراحی ندارد درمان توسط نایت لیز یا درمان توسط لیزر است. این درمان در زمره درمان های نوین است که جایگزین جراحی بوده و بدون درد، عوارض و بیهوشی انجام می شود. این روش بدون درد و مقرون به صرفه می باشد و نیازی به مراقبت قبل و بعد از درمان ندارد. علاوه بر این موضوع باید گفت که عفونت های گلو و بوی بد دهان که در اثر لانه گزینی باکتری ها در شیارهای لوزه ایجاد می شود، کاهش می یابد. در این روش لیزر با سفت و قوی کردن زبان کوچک، کام نرم و بافت های مجاور بیمار را درمان می کند.
درمان خروپف با لیزر در ۳ جلسه که به فاصله ۱۵ تا ۴۵ روز از جلسه اول انجام می گیرد. مدت زمان درمان هر جلسه تنها ۱۰ دقیقه می باشد.

در صورتی که نیاز به مشاوره بیشتری در خصوص درمان خروپف با لیزر دارید با ما تماس بگیرید.