نماد سایت وبسایت رسمی دکتر اوصیاء

راهنمای نهایی بهداشت دهان و دندان (بخش اول)

راهنمای نهایی بهداشت دهان و دندان

راهنمای نهایی بهداشت دهان و دندان (بخش اول)

این که آیا شما از سلامت کامل دندان برخوردار هستید یا می توانید از برخی تکنیک ها و پیشرفت های دندانپزشکی استفاده کنید ، راهنمای نهایی بهداشت دهان و دندان توسط پزشک دندانپزشکی به شما کمک می کند تا دانش خود را در حفظ سلامت مطلوب دهان و دندان به بیماران ارائه دهد.

بهداشت ضعیف دندان عامل اصلی پوسیدگی دندان ، عفونت لثه ، درد دندان ، بیماری پریودنتال و سایر بیماری های دهان و دندان است. آنچه اکثر مردم درک نمی کنند این است که سلامت دهان و دندان ضعیف می تواند بر سلامت کلی شما نیز تأثیر منفی بگذارد. طبق مطالعات اخیر ، بهداشت دهان و دندان ضعیف می تواند به بیماری های قلبی ، سکته مغزی ، دیابت ، عوارض حاملگی ، بیماری کلیوی ، بیماری آلزایمر و حتی مشکلات سلامت روان کمک کند.

خبر خوب این است که شما برای حفظ سلامتی دندان خود می توانید کارهای زیادی انجام دهید. انجمن دندانپزشکی آمریکا به همه توصیه می کند حداقل دو بار در سال معاینات را با دندانپزشک  خود انجام دهند. این ویزیت ها می تواند قبل از ظهور هرگونه بیماری آنهاا شناسایی کند و سلامت دندان شما را کنترل کند. بسیار اهمیت دارد که مراقبت صحیح از دندان های خود را بین قرار ملاقات ها انجام دهید چرا که کنترل دندانپزشک شما محدود است، به همین دلیل مراقبت از دندان در منزل بسیار مهم است.

داشتن دندان و لثه سالم می تواند شما را از لیست طولانی شرایط دردناک و دائمی دندان نجات دهد. شما می توانید این کار را با ایجاد روال در خانه انجام می دهید که شامل مسواک زدن ، نخ دندان و شستشو با دهانشویه است. ما در مطب مراقبت های پیشگیرانه ای ارائه می دهیم که دارای  بهترین کارایی است نسبت به آنچه که بیماران در هنگام مراقبت از دندان های خود در خانه انجام دهند. در این کتاب الکترونیکی بهداشت دندان پزشکی ، شما را از طریق آنچه می توانید برای اطمینان از داشتن یک لبخند سالم و زیبا برای سالهای آینده انجام دهید آگاه خواهیم کرد.

مراقبت در منزل

ما باید حداقل دو دقیقه کامل مسواک بزنیم و از نظر نحوه مسواک زدن ،همواره باید روشی را که انجام می دهیم ، تغییر دهیم. ما عادت کرده ایم که هر روز دندان ها را به همان روش مسواک بزنیم . اگر در دهانتان محلی وجود داشته باشد که  دندانپزشک به شما نشان دهد که کمی خونریزی یا التهاب دارید ، این همان جایی است که باید مسواک زدن دندان خود را از آنجا شروع کنید. . سپس دفعه بعد که به دندانپزشک خود مراجعه کردید از آنها بخواهید در نمودار شما یادداشت کنند تا ببینند آیا آن منطقه بهتر است یا خیر.

مسواک خود را عوض کنید

هر سه یا شش ماه یکبار بازه زمانی است که برای تغییر مسواک به شما توصیه می شود. اگر اخیراً دچار سرماخوردگی یا آنفولانزا شدید ، همیشه توصیه می کنیم مسواک خود را تغییر دهید.

همه روزه نخ دندان بکشید

ما همیشه بیماران را تشویق می کنیم تا اطمینان حاصل کنند که به آرامی و با آرامش خاطر نخ دندان می کشند تا با تکنیک های مناسب نخ دندان از پیشروی بیماری ها جلوگیری کنند. برای نخ دندان کشیدن باید توجه داشته باشید که  باید نخ را در بین دندان هایتان روی هر دو طرف دندان بکشید ، نه فقط در بین. من توصیه می کنم قبل از مسواک زدن از نخ استفاده کنید. از آنجایی که باکتری ها از بین رفته اند ، به این ترتیب خمیردندان راحت تر بین دندان ها قرار می گیرد و بهداشت دهان رعایت می شود. شما باید هر روز نخ بکشید تا عادت کنید. من اغلب از بیمارانی که وارد می شوند می شنوم و می گویند فقط وقتی چیزی بین دندان هایشان گیر بیفتد نخ می کشند ، اما ما همیشه آنها را تشویق می کنیم حداقل یک بار در روز و ترجیحا بعد از هر وعده غذایی عادت به نخ دندان را در خود ایجاد کنند. این کار را توصیه می کنیم زیرا که اگر شما یک قطعه مواد غذایی را برای مدت طولانی در بین دندان هایتان از بین نبرید ، می تواند به مرور زمان به مشکل لثه یا پوسیدگی تبدیل شود.

تمیز کردن پروتزها

اولین چیزی که معمولاً از بیماران هنگام دندانپزشکی سؤال می کنیم این است که آیا پروتزها را شب ها از دهانشان بیرون بیرون می آورند؟ ما همیشه توصیه می کنیم که شب ها پروتزهای خود را بیرون بکشید در غیر این صورت باعث ایجاد زخم هایی در دهان شما می شوند. وقتی یک بیمار برای قرار ویزیت به ما مراجعه می کند ، ما پروتز ها را بیرون می آوریم – البته اگر با این کار راحت هستند – و سپس آنها را در پاک کننده اولتراسونیک قرار می دهیم تا کاملاً  تمیز و ضد عفونی شوند. پس از تمیزی و اطمینان حاصل کردن از اینکه برای بیمار راحت هستند پروتز ها را به جای قبلی بازگردانده و در غیر این صورت، هرگونه تنظیمات مورد نیاز را انجام می دهیم.

اهمیت مراجعه به دندانپزشک

مطالعات اخیر باعث افزایش نگرانی افراد در رابطه با سلامت دهان و دندان با سلامت کلی آنها شده است. این مطالعات نشان می دهد که دندان های شما به قلب شما مربوط می شوند. در سالهای گذشته ، هیچگاه قلب در رابطه با دندانها یا سلامتی دهان ذکر نشده است ، اما به دلیل بررسی های اخیر ، این ارتباطات مشاهده شده است. ما متوجه شده ایم که افراد باید  بطور منظم معاینه های بهداشتی را انجام می دهند و وقتی به پزشک مراجعه می کنند از آنها سؤال می شود که “آیا شما به طور مرتب به دندانپزشک خود مراجعه می کنید؟”

حتی اگر دندان هایتان سالم هستند ، به یک دندانپزشک مراجعه کنید

حتی اگر دندانهای شما احساس خوبی دارند ، باید به یک دندانپزشک مراجعه کنید چرا که ممکن است شما از مسائل اساسی دندان هایتان آگاهی نداشته باشید و ما می توانیم با استفاده از آخرین فناوری دندانپزشکی به شناسایی آنها کمک کنیم. اگر قادر به پرداخت هزینه بخاطر اشعه X هستید ، می توانیم پوسیدگی دندان ، حفره های موجود روی دندان ها و سایر شرایطی را که می توان با آنها زودهنگام مقابله کرد را قبل از اینکه به مشکلات بسیار بزرگتری برسند پیدا کنیم. افرادی که قرار ملاقات را با دندانپزشک از دست می دهند یا نمی خواهند برای  اشعه ایکس هزینه ای بپردازند ، در اغلب موارد با مشکل بسیار بزرگتری روبرو خواهند شد. اغلب اوقات این مشکلات شامل نیاز به کانال ریشه یا استخراج است. مراقبت های پیشگیرانه به همین دلیل است که حتی اگر احساس خوبی دارید به دندانپزشک مراجعه کنید. وقتی به دندانپزشک مراجعه می کنید و اشعه ایکس انجام می شود ، احساس تسکین دهنده این است که بدانید که شما سالم هستید و هر کاری را برای اطمینان از سلامتی مطلوب و بهداشت دهان خود انجام می دهید.

تعداد مراجعه به دندانپزشک

در مورد کودکان ، توصیه می شود که والدین آنها در اولین فرصت کودکانشان را برای معاینه به دندانپزشکی ببرند. ADA توصیه می کند تا در اولین روز تولد فرزندتان یا شش ماه بعد از دیده شدن اولین دندان ( برای تمامی دندان ها ) به دندانپزشک مراجعه کند. وقتی کودکان به این سن وارد می شوند ، ما معاینه خود را بیشتر روی قسمت داخلی دهان متمرکز می کنیم، نه دندان ها. بیماری های دهانی و عدم بهداشت دهان، شایعترین بیماری مزمن در کودکان است و هدف ما کمک به آموزش والدین و بهبود سلامت و بهداشت دهان و دندان کودک است. ما همیشه سعی می کنیم ، بیماران جوان را به مراجعه به دندانپزشک قبل از بروز هرگونه مشکلی عادت دهیم. برای بزرگسالان، حداقل باید هر شش ماه یک بار مراجعه کنند و قرارهای پیگیری خود را قبل از ترک مطب تنظیم کنند. امروزه سرعت زندگی بسیار بالا رفته است و همه افراد در برنامه های خود آیتم های زیادی دارند، بنابراین راحت تر هستند  که از قبل قرارهای ملاقات خود را تنظیم کنند.

فناوری مورد استفاده در مطب

برخی از آخرین فناوری های دندانی که در مطب ما استفاده می کنیم شامل دوربین داخل دهانی است. دوربین داخل دهانی یک ابزار خیلی خوب برای کمک به ما در پیشگیری و جلوگیری از افتادن دندان است. در صورت داشتن حفره، دندان شکسته و غیره، با استفاده از دوربین داخل بدن ، دکتر هر دندان را نگاه می کند و به شما نشان می دهد. ما از اشعه X دیجیتال نیز استفاده می کنیم. در مقایسه با مواردی که سالها پیش مورد استفاده قرار گرفتند ، اشعه ایکس دیجیتال بدون درد تلقی می شود. یکی دیگر از مزایای اشعه X دیجیتال این است که بیماران می توانند بلافاصله آنها را درست روی صفحه مقابل خود ببینند. دیگر لازم نیست که منتظر تشخیص باشید و تا قرار ملاقات بعدی برای بازگشت نتیجه اشعه ایکس از آزمایشگاه منتظر بمانید.

مراجعه به دندانپزشک در حال بارداری

ما به شدت توصیه می کنیم که هنگام بارداری برای بهداشت دهان به دندانپزشک بروید زیرا در زمان بارداری مستعد ابتلا به التهاب لثه هستید. ما در مطب عکس برداری با اشعه ایکس را روی زنان باردار انجام نخواهیم داد ، اما اگر دندان یا سایر نگرانی های جدی در مورد سلامت و  دهان و دندان دارید، با پزشک خود تماس گرفته تا قبل از درمان به شما اطمینان داده شود که هیچ مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد. باکتری های موجود در دندان های شما ، بین دندان ها و لثه ها ، بدون در نظر گرفتن بارداری ، باید از بین بروند. ما همواره سعی می کنیم در مطب ما درمانی راحت، بدون درد و بدون دردسر را تجربه کنید.

کلینیک دندان پزشکی دکتر اوصیاء با در اختیار داشتن تجهیزات پیشرفته و کادر حرفه ای می تواند بهترین تجربه پر کردن دندان را به برای شما به ارمغان بیاورد. در صورت استفاده از کلینیک دندان پزشکی دکتر اوصیاء می توانید به استفاده از بهترین روش ها و مواد روکش و دقیق ترین اندازه گیری و پیاده سازی روکش دندان اطمینان کامل داشته باشید و روکشی با طول عمر زیاد و کاملا هماهنگ با سایر دندان ها داشته باشید. هم اکنون برای پر کردن دندان های آسیب دیده خود با ما تماس بگیرید.

منبع مقاله: https://www.amherst-dentist.com/ultimate-oral-hygiene-guide/