نماد سایت وبسایت رسمی دکتر اوصیاء

عفونت دندان

عفونت دندان

عفونت دندان

درد و عفونت دندان از جمله مسائلی هستند که نباید از آن ها به سادگی گذشت. در این مقاله بیشتر به بیان خطرات عفونت و درمان آن می پردازیم.

عفونت دندان

عفونت در دندان

 

عفونت دندان را می توان از جمله عفونت هایی دانست که باید هر چه سریعتر به فکر درمان آن بود. عده ای زمانی این درد را جدی می گیرند که خیلی دیر شده است و منجر به کشیدن دندان می شود. درد در دندان معمولا نشان دهنده عفونت و پوسیدگی دندان می باشد.

دندان های پوسیده

دندان های پوسیده

 

باید مراقب دندان های پوسیده بود. پوسیدگی دندان عواقبی مانند عفونت را در بر خواهد داشت.  عفونت می تواند پس از گذشت از عصب و ریشه وارد استخوان فک شده و بروز آبسه و تورم دندان را شکل دهد. در صورت جدی نگرفتن عفونت، ممکن است سینوس های فکی بالا و پایین نیز درگیر شوند. عفونت حتی ممکن است که غدد لنفاوی، فک، چانه و دیگر قسمت ها را نیز درگیر کند. دندان لب پرشده، شکسته و دندان عقل، دندان هایی هستند که بیشتر مستعد پوسیدگی هستند.

زق زق کردن دندان

زق زق کردن دندان

 

پس از بروز تشکیل آبسه دندان ها دیگر توانایی مقابله با عفونت را نخواهند داشت. یکی از نشانه های آبسه دندان زق زق در ناحیه ی درد است. در این میان دندان عقل بیشتر از دیگر دندان ها مستعد آبسه شدن را دارد.

بی تاثیر بودن درمان های خانگی

آبسه عارضه ای جدی بوده و می تواند برای بدن بسیار خطرناک باشد. برخی از افراد با مصرف سرخود آنتی بیوتیک درد و آبسه را درمان می کنند. اما توصیه این است که نزد دندانپزشک رفته و مشکل را ریشه یابی کنید. با مصرف سرخود داروها ممکن است موجب مقاومت در برابر میکروب ها شوید.

در صورت داشتن هر گونه سوال یا نیاز به مشاوره بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید. ما با افتخار پاسخگوی شما خواهیم بود.