نماد سایت وبسایت رسمی دکتر اوصیاء

عوارض اصلاح طرح لبخند

عوارض اصلاح طرح لبخند

عوارض اصلاح طرح لبخند

هر شخصی به خوبی می داند که دندان و زیبایی آن تاثیر مستقیمی بر روی زیبایی و لبخند وی خواهد داشت. بنابراین ایجاد هر عیب و نقصی بر روی دندان موجب زشت شدن دندان و چهره فرد خواهد شد. در اینجا مشخص می شود که اصلاح طرح لبخند امری مهم و ضروری به نظر می رسد. اما در این مقاله به بیان عوارض اصلاح طرح لبخند می پردازیم.

عوارض اصلاح طرح لبخند

عوارض اصلاح لبخند

 

امروزه با پیشرفت های جدید حوزه دندانپزشکی رو به رو هستیم. اکثر این پیشرفت ها تحت عنوان اصلاح طرح لبخند معرفی می شوند. از ترمیم و پر کردن دندان گرفته تا بلند کردن طول دندان ها و جراحی لثه و… در این حوزه قرار می گیرند.

البته باید گفت که مراقبت و رعایت بهداشت، معاینه مداوم دندان ها از خراب شدن دندان ها جلوگیری می کند. اما خراب شدن دندان امری غیر قابل اجتناب است.

 

تاثیر اصلاح لبخند بر زیبایی

تاثیر اصلاح طرح لبخند بر زیبایی

 

لبخند زیبا و داشتن دندان هایی زیبا و سالم که به زیبایی لبخند کمک کند یکی از عوامل موثر بر زیبایی است. در صورتی که دندان ها ظاهر نامناسب و نا متقارن داشته باشند فرد را با مشکلات زیبایی و عدم اعتماد به نفس مواجه می کنند. انتخاب روش مناسب اصلاح طرح لبخند به عواملی مانند عارضه دندان ها، شرایط بیمار و نظر بیمار وابسته است. اصلاح طرح لبخند علاوه بر زیبایی موجب تغییر شکل، اندازه و طول دندان ها شده و مشکلاتی مانند زردی و بد رنگی دندان، شکستگی و دندان های کج را ترمیم می کند.

عوارض جانبی اصلاح لبخند

عوارض اصلاح لبخند

 

همان طور که گفته شد اصلاح طرح لبخند به منظور ترمیم دندان های خراب و پوسیده و زیبایی انجام می شود. اما ممکن است مانند درمان های دیگر با عوارض و خطراتی همراه باشد. دندانپزشک باید پیش از انجام هر گونه درمانی بیمار را با خطراتی که ممکن است او را تهدید می کند، آشنا سازد. برای اصلاح طرح لبخند می توان عوارضی مانند کاهش استحکام، کشیده شدن دندان در روش ارتودنسی، لق شدن مختصر دندان در ایمپلنت را نام برد. باید گفت که این عوارض کوتاه مدت بوده و تقریبا سه تا چهار هفته به طول خواهد انجامید.

در صورتی که نیاز به مشاوره بیشتر دارید با ما تماس بگیرید.