نماد سایت وبسایت رسمی دکتر اوصیاء

فلورایدتراپی چیست

فلورایدتراپی چیست

فلورایدتراپی چیست

فلورایدتراپی چیست و چه مزایایی دارد؟ این سوال ممکن است ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده باشد. در این مقاله بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

فلورایدتراپی چیست؟

فلورایدتراپی

 

فلورایدتراپی چیست و چه مزایایی دارد؟ در این مقاله بیشتر به این موضوع می پردازیم

فلورایدتراپی یکی از راه های محافظت بیشتر از مینای دندان ها و جلوگیری از پوسیدگی دندان است. اما مینای دندان چیست؟ مینای دندان، رویه ی سطحی دندان است که از سخت ترین مواد معدنی موجود در بدن ساخته شده است. مینای دندان نقش مهمی در محافظت از دندان ها دارد. آسیب دیدن مینای دندان باعث قرار گیری دندان در معرض پوسیدگی بیشتر است.

نحوه مراقبت فلوراید از دندان ها

 

نحوه مراقبت فلوراید از دندان

 

فلوراید ماده ای نیست که فقط در خمیردندان ها پیدا شود. این ماده ی معدنی حتی در مواد غذایی و آب نیز وجود دارد. امروزه حتی فلوراید به شکل ژل نیز وجود دارد که می توان در منزل با قرار دادن بر روی دندان و سپس شست و شوی آن استفاده کرد. در صورتی که به دندانپزشک مراجعه کنید با دوز مناسب این ماده در صورت لزوم برای شما تجویز خواهد شد. ممکن است عمل فلورایدتراپی توسط پزشک طی معاینات انجام شود. در این هنگام صفحه ای حاوی فلوراید را داخل دهان فرد می گذارند تا با دندان های وی تماس پیدا کند سپس بعد از ۴ دقیقه آن را بر می دارد. اگرچه برخی از دندانپزشکان از فوم یا قلم موهای ویژه برای تماس مستقیم فلوراید با دندان استفاده می کنند.

این تنها مورد استفاده از فلوراید نیست. این ماده را می توانید به صورت وارنیش فلوراید یعنی به صورت دهانشویه نیز استفاده کنید. این روش مصرف نه تنها در کودکان بلکه در بزرگسالانی که با مشکلاتی مانند خشکی دهان، تحلیل لثه و دندان های حساس روبه رو هستند نیز تجویز می شود.

 

مزایای فلورایدتراپی

فلورایدتراپی در کودکان

 

فلورایدتراپی در کودکان

 

در صورتی که متخصص برای کودک شما فلورایدتراپی را تجویز کند بهتر است آن را انجام دهید زیرا به محکم شدن و قوت گرفتن دندان های کودک شما کمک کرده و به عمر دندان های وی می افزاید. اگر چه در استفاده از فلورایدتراپی برای کودکان همواره باید محتاط بود. باید گفت که هدف از فلورایدتراپی در کودکان محکم شدن، تشکیل دندان های دائمی و کاهش پوسیدگی است. پس در هنگام انجام این کار باید دقت فراوانی صورت بگیرد زیرا استفاده بیش از حد فلوراید برای دندان کودکان ممکن است دندان های آن ها در معرض خطر فلوئورسیس قرار داده که موجب قهوه ای شدن دندان و بیشتر شدن احتمال پوسیدگی می گردد.

در صورت داشتن هرگونه سوالی می توانید با ما تماس بگیرید.