نماد سایت وبسایت رسمی دکتر اوصیاء

فلئوراید یا فلوراید و لبخند زیبا

فلوراید و لبخند زیبا

فلوراید و لبخند زیبا

اهمیت دندان و نقش آن در زیبایی امری انکار ناپذیر است. هنگامی که با کسی صحبت می کنیم و یا حتی وقتی طرف مقابل ما لبخند می زند نگاه ما به دهان و دندان های او جلب می شود. در این مقاله به بیان تاثیر فلوراید بر زیبایی لبخند می پردازیم. با ما همراه باشید.

فلوراید و لبخند زیبا

فلوراید و لبخند زیبا

 

فلوراید و لبخند زیبا، این مقاله به بیان تاثیر فلوراید بر لبخند و زیبا شدن آن است. باید گفت که با رعایت بهداشت دهان و دندان، استفاده از مسواک و نخ دندان به شکل مرتب و منظم سلامتی دهان و دندان ها تضمین خواهد شد. اما فلوراید چگونه بر سلامتی دهان و داشتن لبخند زیبا تاثیر گذار است؟ در ابتدا بهتر است تعریفی از فلوراید و کار فلوراید را ارائه دهیم.

فلوراید (فلئوراید)چیست؟

فلوراید که تلفظ اصلی آن فلئوراید است، ماده ی معدنی بوده که به طور طبیعی از پوسته زمین به دست می آید. این ماده حتی به بسیاری از مواد غذایی یا مواد مراقبت کننده از دندان اضافه می شود.

کار فلوراید چیست؟

کار فلوراید چیست

 

باید گفت که با مصرف مواد قندی و شکر و… دندان دچار پوسیدگی خواهد شد. علاوه بر این با جویدن مواد غذایی، دندان دچار ترک خواهد شد. با مصرف فلوراید مینای دندان قوی تر می شود در واقع فلوراید نقش محافظت کننده و بازسازی کننده مینای تضعیف شده را خواهد داشت.

تصور اشتباه

برخی تصور می کنند که فلوراید فقط باید توسط کودکان مصرف شود. اما باید گفت که این یک تصور غلط است. فلوراید حتی به پوسیدگی دندان بزرگسالان نیز کمک می کند. استفاده از فلوراید های موضعی که در خمیر دندان ها یا دهانشویه های حاوی فلوراید یافت می شود برای همه سنین مناسب است.

نقش فلوراید موجود در آب

فلوراید موجود در آب

 

فلوراید و لبخند زیبا یکی از مسائلی است که بزای ما مهم است. برخی از شرکت های تولید کننده آب ممکن است فلوراید به آب اضافه کنند. این گونه آب ها دارای مزایایی به شرح زیر می باشند:

باید گفت که آب های زیر زمینی به طور طبیعی دارای فلوراید هستند و در صورتی که از آن استفاده شود برای مبارزه با پوسیدگی دندان بسیار عالی است.
البته باید دقت کرد که فلوراید به تنهایی نمی تواند سلامت کل دهان و دندان را به عهده گیرد. مسواک زدن و استفاده روزانه از نخ دندان نیز در این راه مکمل کننده ی کار فلوراید خواهند بود.

فلوراید و خشکی دهان

یکی از موارد پیشنهادی پزشکان برای افراد مبتلا به خشکی دهان، استفاده از فلوراید است. این ماده به مرور زمان باعث ترمیم بیماری و علائم خشکی دهان می شود.

در صورتی که سوالی دارید می توانید با ما تماس یگیرید.