نماد سایت وبسایت رسمی دکتر اوصیاء

لبخند لثه ای به بیان متخصص دهان، فک و صورت چیست؟

لبخند لثه ای به بیان متخصص دهان، فک و صورت

لبخند لثه ای به بیان متخصص دهان، فک و صورت

وقتی به آینه نگاه می کنید، بیشتر دندان ها و یا لثه های خود را می بینید؟ اگرلثه‌ی بیشتری نسبت به دندان ها مشاهده می کنید، شما باید آنچه را که به عنوان ” لبخند لثه ای ” شناخته می شود، داشته باشید. در یک لبخند معمولا چهار میلیمتر و اگر کمی بیشتر از یک هشتم اینچ از بافت لثه مشخص باشد به عنوان لبخند شیطانی درک می شود. لبخند شیطانی هنگامی رخ می دهد که نسبت ساییدگی لثه، دندان ها و فک بالا در هماهنگی با یکدیگر نیست. این مسئله معمولا با یک روش به نام تاج زدن درمان می شود.

تاج زدن دندان چیست؟

تاج زدن دندان نوعی تغییر در ساختار افزایش طول لثه در درمان لبخند لثه ای است . این روش شامل بازسازی بافت لثه و استخوان است تا بیشتر دندان ها را در معرض دید قرار دهد. این را می توان برای فقط یک دندان یا حتی تمام خط لثه انجام داد. به عنوان مثال، اگر لبخند شما فقط در قسمت راست دهان شما ظاهر شود، دندانپزشک شما می تواند تاج را فقط در سمت راست خود بپوشاند. طولانی شدن تاج را می توان انجام داد تا ساختار لبخند شما را اصلاح کند و بتوان از مواد سرامیکی برای روکش دندان  استفاده شود.

تاج زدن دندان چطور انجام می‌شود؟

این روش معمولا در دفتر دندانپزشکی انجام می شود و تخصصی نیست. اغلب قبل از درمان، دندانپزشک شما خطوطی را بر روی یک عکس از دهانتان نشان می دهد تا به شما نشان دهد که چطور درمان  لبخند لثه ای  انجام می شود. به این ترتیب، می توانید ببینید که لبخند شما چقدر زیبا خواهد بود.

دندانپزشک دندان های شما را با بی حسی موضعی بی حس می کند. سپس آنها احتمالا از یک لیزر بافت نرم استفاده خواهند کرد تا بافت لثه برداشته شود و دندان های شما ظاهر شوند. این نوع خاص از لیزر بافت را برای جلوگیری از خونریزی نیز مهر و موم می کند.

مزایای تاج زدن دندان چیست؟

قبلا متخصص دندانپزشکی مجبور بوده است که بافت لثه را با اسکالپل کاهش دهد که سبب درد و خونریزی بیشتیر میشد و نیاز به زمان بهبودی بیشتری داشت. یک لیزر بافت نرم باعث می شود که این روش سریع تر و آسان تر شود.

لیزر بافت نرم به طور خودکار بافت را متورم می کند تا از خونریزی و درد جلوگیری شود. هر گونه ناراحتی که بعد از آن احساس می کنید می تواند به طور معمول با یک مسکن کنترل شود.

 

ناراضی بودن از لبخند خود می تواند به مشکلات اعتماد به نفس منجر شود. با شکل دادن لبخند شما به وسیله  تاج زدن، می توانید خوشحال باشید و نترسید از اینکه این دندان های سفید چون مروارید خود را نشان دهید.

لبخند لثه ای ممکن است پایان دنیا نباشد، اما هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید آن را درمان کنید و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. اگر لبخند لثه ای دارید، امروز با دندانپزشک خود برنامه ریزی کنید تا یاد بگیرید چگونه می توانید آن را بهبود بخشید.

کلینیک دندان پزشکی دکتر اوصیاء با در اختیار داشتن تجهیزات پیشرفته و کادر حرفه ای می تواند بهترین تجربه پر کردن دندان را به برای شما به ارمغان بیاورد. در صورت استفاده از کلینیک دندان پزشکی دکتر اوصیاء می توانید به استفاده از بهترین روش ها و مواد روکش و دقیق ترین اندازه گیری و پیاده سازی روکش دندان اطمینان کامل داشته باشید و روکشی با طول عمر زیاد و کاملا هماهنگ با سایر دندان ها داشته باشید. هم اکنون برای پر کردن دندان های آسیب دیده خود با ما تماس بگیرید.

https://www.premierdentalcareva.com/blog/cosmetic-dentist-in-herdon-gummy-smile/#more-384:منبع مقاله