نماد سایت وبسایت رسمی دکتر اوصیاء

مراقبت از لبخند هالیوودی

مراقبت از لبخند هالیوودی

مراقبت از لبخند هالیوودی

برای کسانی که به دنبال داشتن لبخند هالیوودی هستند مراقبت از لبخند هالیوودی امری مهم تلقی می شود. در این مقاله به بیان این موضوع می پردازیم. با ما همراه باشید.

مراقبت از لبخند هالیوودی

مراقبت از لبخند هالیوودی

 

پیش از اینکه به بیان مراقبت از لبخند هالیوودی و نحوه ی انجام این مراقبت بپردازیم بهتر است بیان کنیم که چگونه می توان لبخند هالیوودی داشت؟

لبخند زیبا علاوه بر زیبایی و جذابیت صورت به اعتماد به نفس شخص نیز کمک می کند. لبخند هالیوودی یا لبخند زیبا به لبخندی گفته می شود در آن دندان ها ردیف و سفید باشد.

روش های زیبایی سازی

زیباسازی لبخند از طریق روش هایی مانند ونیر، ایمپلنت، سفید کردن دندان و باندینگ صورت می گیرد.

نکات مهم در ایجاد لبخند هالیوودی

لبخند هرکس باید با توجه به ویژگی های خاصی مانند بافت و رنگ لثه و لب ها، رنگ پوست و مو، موقعیت و رنگ دندان ها ساخته شود. البته قبل از شروع فرآیند زیباسازی لبخند، شما باید مشخص کنید که از چه ویژگی های لبخند خود راضی یا ناراضی هستید تا پزشک از تغییراتی که شما خواهان آن هستید مطلع شود. فاکتورهای زیر معمولا در ایجاد لبخند هالیوودی در نظر گرفته می شوند.

رنگ دندان

 

سفید کردن دندان باعث از بین رفتن لکه ها و تغییر رنگ سطوح دندان می شود. برای ایجاد رنگ طبیعی و سفید در دندان ها، باید آمالگام یا پرشدگی های نقره ای را با ترمیم کامپوزیت همرنگ دندان تعویض کرد. باید گفت که تیرگی یا بدرنگی دندان ها شما را پیرتر نشان می دهد و با این وجود نمی توان لبخند هالیوودی را محقق کرد. در درمان هایی مانند روکش، بریج، کامپوزیت، ایمپلنت و ونیر پورسلین نیز می توان رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کرد. دکتر محمد علی اوصیاء با دقت در انتخاب رنگ و با توجه به رنگ صورت و موی شما می تواند بهترین گزینه را به شما ارائه دهد.

خالی بودن جای دندان ها

 

عدم وجود یک یا چند دندان در دهان تاثیر منفی و چشمگیری در شکل گیری لبخند هالیوودی داشته و علاوه بر این، دندان های موجود به سمت فضای خالی حرکت کرده و به هم ریخته شده و خطر پوسیدگی را افزایش می دهد. همچنین تحلیل و پسروی لثه و استخوان نیز می تواند به موارد گفته شده اضافه شود. بنابراین جای خالی دندان ها را حتما با ایمپلنت، بریج یا دندان مصنوعی پر کنید.

مراحل ایجاد لبخند هالیوودی

در ابتدا باید وضعیت لثه و دندان ها مورد بررسی قرار گیرد. اگر بیمار پوسیدگی دندان یا بیماری لثه فعال دارد باید قبل از شروع دندانپزشکی زیبایی این مشکلات رفع کند. در صورت عدم این مشکل یا بعد از رفع شدن آن، دندان ها و وضعیت قرار گیری آن ها در فک به هنگام بسته بودن دندان مورد بررسی قرار می گیرد. در این بررسی مشخص می شود که ونیر پرسلین برای فرد مناسب می باشد یا خیر؟ در صورت وجود مشکلاتی مانند دندان قروچه شدید یا کراس بایت، ونیر پورسلین برای فرد گزینه مناسبی نیست و باید از براکت های نامرئی برای صاف و مرتب کردن دندان های وی استفاده کرد.

پس از بررسی دندان ها به ارزیابی دهان می رسیم. در این ارزیابی مشخص می شود که دندان های شما برای زیباسازی و ایجاد لبخند هالیوودی مناسب است یا خیر. علاوه بر این موضوع لبخند آزمایشی به شما پیشنهاد می شود تا قبل از درمان نتیجه احتمالی را ببینید. طرح های ونیر متفاوتی مانند مدل تخم مرغی، مدل طبیعی، مدل جوانی، مدل هالیوودی و … وجود دارد. شما می توانید هر یکی از این مدل ها را انتخاب کنید. پس از انتخاب شما متخصصان آزمایشگاهی برای شما یک طرح آزمایشی لبخند می سازند.

سفید کردن دندان

 

پس از اتمام طراحی ونیر، عمل سفید کردن دندان صورت می گیرد تا سایه ی دندان های شما به طور کلی بهبود پیدا کند.

دندان شما در ابتدا بی حس می شود تا فزآیند آماده سازی دندان کاملا بدون درد باشد. ونیر موقتی مشابه طرح خواسته شده ی شما ارائه می شود تا بتوانبد آن را امتحان کنید. به این ترتیب متوجه خواهید شد که این طرح در دهان شما به چه شکلی خواهد بود.

چند روز پس از آماده سازی دندان، از شما خواسته می شود تا به آزمایشگاه رفته و با متخصص در مورد رضایت یا عدم رضایت و تغییرات دلخواهی مانند رنگ یا طرح ونیر خود صحبت کنید. در این بازه زمانی چند روزه شما می توانید تصمیم بگیرید.

پس از انجام این مراحل ونیرهای پرسلن توسط تکنسین های آزمایشگاه ساخته می شود. پس از ساخت به شما اعلام می شود که به کلینیک رفته و ونیر را امتحان کنید. اگر از ونیر راضی باشید با چسب با سمان دائمی به دندان شما چسبانده می شود. اگر از آن رضایت نداشته و به دنبال تغییرات باشید باید به ارتودنتیست مراجعه کرده تا تغییرات اعمال شود.

پس از جایگذاری ونیرها در دندان شما، ۷ تا ۱۰ روز بعد باید نزد دندانپزشک خود بازگردید تا لبخند و بایت را ارزیابی کرده و از عملکرد درست آن ها اطمینان حاصل کند.

تعداد دندان های ونیر شده

تعداد دندان های که به ونیر لازم دارند، کاملا به نوع لبخند شما و تعداد دندان هایی که موقع خندیدن دیده می شوند بستگی دارد. البته مقدار هزینه ای که می خواهید صرف این کار کنید نیز تاثیر گذار می باشد. بسیاری از افراد ۶ تا ۸ دندان جلویی را ونیر می کنند اما برخی فقط ترجیح می دهند که ۴ دندان بالایی ونیر شود. بهترین نتیجه در حالتی رخ می دهد که هماهنگی و انطباق بین رنگ و شکل دندان ها صورت بگیرد. برخی برای رسیدن به این نتیجه ۸ دندان بالایی و ۸ دندان بالایی خود را ونیر می کنند.

مراقبت از لبخند هالیوودی

مراقبت از لبخند هالیوودی

 

مراقبت از لبخند هالیوودی بسیار مهم است. برای مراقبت و نگهداری بهتر باید در روز ۲ بار مسواک زده و نخ دندان بکشید و حداقل در هر ۶ ماه یک بار به کارشناس بهداشت مراجعه کنید. برای حفظ زیبایی لبخند هالیوودی خود باید حداقل سالی بک بار به پزشک مراجعه کنید تا از وضعیت دندان های خود مطلع شوید. با قرار گیری ونیر پورسلین بر روی دندان باید رژیم غذایی خود را اصلاح کنید. در این رژیم غذایی باید از غذاهایی که می توانند به ونیر آسیب می زند اجتناب کنید. برای مراقبت بیشتر ممکن است پزشک از شما بخواهد که به هنگام خواب از محافظ دهان استفاده کنید.

خطرات و عارضه های جانبی لبخند هالیوودی

دوام لبخند هالیوودی

به طور متوسط ونیرهای پورسلین ۱۰ سال عمر می کنند اما در صورتی که به خوبی از آن ها مراقبت نشود این طول عمر کمتر شده و اگر به خوبی مراقبت شود این طول عمر افزایش می یابد.

 

تکنولوژی های مورد استفاده

تکنولوژی های پیشرفته درمان را موثرتر و راحت تر و در برخی موارد درد را کاهش می دهد. تکنولوژی های زیر در ایجاد لبخند هالیوودی به کار می روند.

پرتوی ایکس پانورکس

لیزر بافت سخت و نرم

تصویر برداری کامپیوتری

دوربین داخل دهانی

پرتوی ایکس دیجیتالی

CEREC®

تصویر برداری پرتو مخروطی

دستگاه های هوا سایش یا Air abrasion
در این نوشته به بیان مراقبت از لبخند هالیوودی پرداخیتم. در صورت داشتن هر گونه سوالی می توانید با ما تماس بگیرید.