نماد سایت وبسایت رسمی دکتر اوصیاء

چه شرایطی باعث ایجاد آسیب لثه می شود؟

آیا شما به درد لثه دچار هستید و نمی‌دانید علت آن چیست؟ نگران نباشید. ممکن است باعث تعجب شما شود که چه خبر است. در اینجا شرایطی وجود دارد که باعث آسیب لثه می شود.

خونریزی لثه ها

دیدن خون هنگام مسواک زدن ، غالباً علامت آن است که چیزی در لثه شما نادرست است و باعث ایجاد پلاک می شود که از عوامل آسیب لثه به شمار می‌آید. دراین شرایط دندانپزشکان دو بار مسواک زدن و نخ دندان را توصیه می کنند و شروع آن هرگز دیر نیست. اگر به نظر نمی رسد مسواک زدن و نخ دندان به کاهش یا از بین بردن خونریزی لثه کمک می کند ، باید با دندانپزشک خود مراجعه کنید و به او اطلاع دهید که لثه های شما خونریزی می کند و برای اصلاح مسئله ممکن است به یک تمیز کردن عمیق یا لایه برداری شدن نیاز داشته باشید.

 پس رفتن لثه ها

اگرچه ممکن است به سلامتی دندان خود متعهد باشید ، مسواک زدن بیش از حد سخت روی دندان ها در واقع می تواند منجر به رکود لثه یا عقب رفتن لثه ها شود. که رکود لثه نیز یکی دیگر از انواع  آسیب لثه به شمار می‌آید. در هنگام مسواک زدن باید خیلی مراقب باشید وآن را خیلی سخت روی دندان نکشید و مطمئن شوید که از مسواک نرم استفاده می کنید.

یکی دیگر از دلایل عمده رکود لثه ، دندان قروچه است. اگر هنگام خواب  یا در حالی که بیدار هستید، دندان خود را خرد کنید ، لثه ها می توانند فروکش کنند. گزینه هایی برای رفع مشکلاتی مانند دندان قروچه  در دسترس است و دندانپزشک شما قادر به ارائه راهنمایی مناسب است.

 

بیماری لثه

بیماری لثه می تواند زمانی شروع شود که لثه شما نسبت به ایجاد پلاک روی سطح دندان ها واکنش نشان دهد. هنگامی که بیماری لثه پدید آمد ، می توانید انتظار داشته باشید که لثه های شما قرمز و متورم شوند و ممکن است آنها به راحتی خونریزی کنند. اگر این علائم اصلاح نشوند ، بیماری لثه می تواند منجر به پریودنتیت شود ، یعنی زمانی که استخوان زیر یا بالای دندان ها شروع به آسیب لثه می کنند.

بیماری پریودنتال

پریودنتیت یک بیماری لثه است که هم لثه ها و هم استخوان را درگیر می کند. این بیماری با لثه شروع می شود و تا حد زیادی هم محدود به التهاب لثه ها و آسیب لثه است. این بیماری می تواند پیشرفت کند ، و به پریودنتیت تبدیل شود و شروع به حل کردن استخوان در اطراف ریشه های دندان کند. این دلیل شماره یک افرادی است که دندان های خود را از دست می دهند و در نهایت به  سمت دندان مصنوعی می روند. اگر متوجه التهاب لثه ها ، قرمز و ورم شدید آن شده اید ، باید سریعاً به دندانپزشک خود اطلاع دهید.

کلینیک دندان پزشکی دکتر اوصیاء با در اختیار داشتن تجهیزات پیشرفته و کادر حرفه ای می تواند برای مشاوره شما در رابطه با بیماری های پریودنتال و آسیب لثه بهترین تجربه را به ارمغان بیاورد. هم اکنون برای دریافت وقت مشاوره با ما تماس بگیرید.