نماد سایت وبسایت رسمی دکتر اوصیاء

کروناویروس و غربالگری بیمار: اقدامات توصیه شده برای دندانپزشکان

کروناویروس

به دندانپزشکان توصیه می شود که بیماران را برای مسافرت های اخیر به هر مکانی که توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها تأیید شده باشد ، غربال کنند تا موارد کروناویروس  COVID-19 را تایید کنند، همچنین به عنوان coronavirus جدید شناخته می شود ، که اولین بار در دسامبر سال ۲۰۱۹ در ووهان چین ظاهر شد.

هر مسافرتی که بین دسامبر تا پایان یافت ، سفر اخیر محسوب می شود.

 

به عنوان بخشی از غربالگری ، دندانپزشکان باید هنگام بازگشت بیمار به  کشور نیز تأیید کنند. دندانپزشکان می توانند این لیست را روزانه بررسی کنند تا اینکه مقامات بهداشت گزارش دهند که غربالگری دیگر لازم نیست.

 دندانپزشکان همچنین باید به بیمارانی که دچار بیماری حاد تنفسی از جمله علائم تب ، سرفه یا تنگی نفس هستند ، توصیه کنند که در خانه بمانند و قرار ملاقاتها را دوباره تنظیم کنند.

در رابطه با کروناویروس باید گفت بیماران باید تنها در شرایط بحرانی با کلینیک های دندانپزشکی تماس داشته باشند. کلینیک ها موظف هستند که جهت پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس تا زمانی که ویروس مهار شود از پذیرش بیماران غیر ضروری خودداری کنند.

اما چه بیمارانی میتوانند به کلینیک ها و بیمارستان ها جهت درمان مراجعه کنند. معمولا به بیماران اوژانسی و فوری که نیاز به درمان فوری داشته باشند طبق تشخیص پزشک معالج وقت داده می شود.

اما این موارد کدامند؟

این روش تنها روش ممکن جهت جلوگیری از شیوع خواهد بود. بیمارانی که از قبل وقت گرفته بودند باید شرایط را درک کرده و نسبت به وقتی که در آینده به آن ها داده می شود رضایت داشته باشند. کلینیک های دندانپزشکی سلامت بیماران را در این مواقع اولیت قرار می دهند.

 

در مواردی که علائم خفیفی از سرماخوردگی یا علائم کروناویروس دارید سعی کنید در خانه بمانید. این بهترین کاریست که بیماران میتوانند انجام دهند. در صورتی که علائم کرونا را داشتید خود را در اتاقی مجزا قرنطینه کنید و در صورتی که علائم شدید بود به کلینیک های درمانی مراجعه کنید.

شاید برای شما سوال باشد که علائم کرونا ویروس چیست ؟

علائم کروناویروس  COVID-19 (کوئید-۱۹) مانند آنفولانزا است و شامل تب ، سرفه ، گلودرد و تنگی نفس می شود.

 

بیشتر افراد فقط علائم خفیف دارند. اما بعضی از افراد ، معمولاً با عوارض پزشکی دیگر یا افراد بالای ۶۰ سال ، ممکن است علائم شدیدتری از جمله ذات الریه را نشان دهند.

اگرچه ما اطلاعات زیادی در مورد این ویروس داریم ، اما به نظر می رسد مانند سایر ویروس های تنفسی – توسط افرادی که عفونت سرفه و عطسه می کنند ، گسترش می یابد.

بنابراین دندانپزشکان برای محافظت از خود ، کارمندان و بیمارانشان از کرونا ویروس COVID-19 چه کاری می توانند انجام دهند؟ توصیه های دندانپزشکان بدین صورت است که :

 

جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با کروناویروس و موارد بهداشتی می توانید با کلینیک دندانپزشکی دکتر اوصیا تماس حاصل فرمایید.

https://dental.washington.edu/important-notice-to-patients/