نماد سایت وبسایت رسمی دکتر اوصیاء

کشیدن دندان با لیزر

کشیدن دندان با لیزر

کشیدن دندان با لیزر

بسیاری از افراد امروزه با درد و فشار وارده شده به دهان و فک خود به هنگام درمان دندان خود و التهاب پس از آن آشنا هستند. کشیدن دندان روش درمانی است که هیچ گاه در بین هیچ گروه سنی به عنوان روشی محبوب نبوده است. پیشرفت علم امروزه به جایی رسیده است که کشیدن دندان با لیزر بدون درد نیز ممکن شده است. در این مقاله کشیدن دندان عقل با لیزر را بیشتر بررسی می کنیم.

کشیدن دندان عقل با لیزر

دندان عقل

 

کشیدن دندان با لیزر یکی از روش های درمانی است. لیزرهای دندان پزشکی امکان بهبود فرآیند درمان و دستیابی به نتایج مناسب برای کشیدن دندان عقل بدون درد را مهیا می کنند. لیزرها به هنگام کشیدن دندان در ۲ مرحله مورد استفاده قرار می گیرند. در مرحله اول، لیزر به جداسازی بافت اطراف دندان و شل شدن دندان در استخوان کمک می کند. در این مرحله خارج کردن دندان از حفره به سادگی با یک ابزار دستی امکان پذیر می گردد. در مرحله دوم پس از کشیده شدن دندان عقل، محل خونریزی های اضافی سوزانده شده و هرگونه باکتری باقی مانده در حفره دندان خنثی می گردد. در این روش لیزر به رشد استخوان و بافت نرم سالم نیز کمک می کند. این دو موضوع نقش چشمگیری در درمان بیمار خواهد داشت.

اثربخشی لیزر به هنگام کشیدن دندان عقل

موارد زیر را می توان به عنوان اثر بخشی لیزر نام برد.

استفاده از لیزر برای کشیدن دندان به تقویت و الصاق موفقیت آمیز پیوندهای استخوان و پروتز دندان کمک شایانی می کند. امروزه لیزر درمانی به رشد بافت نرم و سخت سالم در دهان نیز کمک می کند.

با توجه به اینکه استفاده از لیزر به هنگام کشیدن دندان آسیب کمتری را به دندان و ساختار استخوانی آن وارد می کند به هنگام ایمپلنت این مزیت بسیار چشمگیر خواهد بود.

استفاده از لیزر در هنگام کشیدن دندان می تواند به فرد در خنثی کردن باکتری های موجود در بخش های عمیق حفره دندان نیز کمک کند.

لیزر در کم کردن خونریزی نقش موثری دارد. در این روش لخته خونی محل کشیدن دندان بهتر تشکیل شده و بهبود سریع تر رخ می دهد. علاوه بر این احتمال تشکیل حفره خشک نیز کاهش می یابد. 

باید در نظر گرفت که کشیدن دندان با لیزر آسیب کمتری به استخوان و بافت نرم اطراف آن وارد می کند. به این ترتیب بیمار حین عمل و پس از آن دچار درد کمتری خواهد شد. در این روش رشد باکتری در ناحیه دندان کشیده شده کنترل شده و دوره بهبود در مقایسه با کشیدن دندان به روش سنتی سریع تر اتفاق می افتد.

ایدز

 

کشیدن دندان با لیزر می تواند راهکاری جایگزین برای بیمارانی باشد که به دلیل ریسک بالای ایجاد عفونت های شدید یا ایجاد استئونکروز به دنبال عمل جراحی هستند. به طور مثال بیمارانی که به ایدز مبتلا بوده یا با داروهای ضد پوکی استخوان تحت درمان هستند از این روش می توانند نهایت استفاده را ببرند.

در این روش فشار دادن، کشیدن و تکان دادن دندان در استخوان فک برای خارج کردن آن از حفره دندان به میزان قابل چشمگیری کاهش پیدا کرده و در برخی موارد کاملا حذف می شود.