نماد سایت وبسایت رسمی دکتر اوصیاء

کشیدن دندان عقل

کشیدن دندان عقل

کشیدن دندان عقل

دندان های انتهایی فک که معمولا رشد آن ها با بلوغ فکری همراه می شود دندان عقل نامیده می شوند. این دندان ها نقش چندانی در جویدن غذا ندارند. دندان پزشک با توجه به شکل دندان و عوارضی که ممکن است در آینده برای فرد به وجود آورد تشخیص می دهد که دندان باید کشیده یا جراحی شود. در ادامه به بیان نحوه کشیدن دندان عقل می پردازیم.

کشیدن دندان عقل

عکس رادیولوژی

عکس رادیولوژی

 

اولین مرحله در جراحی دندان عقل، گرفتن عکس رادیولوژی (پانورامیک) است. اگر قرار باشد که دندان عقل جراحی شود، این عکس در تعیین بهترین روش جراحی به دندان پزشک کمک بسیاری می کند.
مباحث هزینه و نحوه پرداخت آن پیش از انجام عمل با شما در میان گذاشته خواهد شد.

بی‌حسی

بی حسی

 

دومین مرحله در جراحی دندان عقل، بی حسی است. پیش از کشیدن دندان با تزریق یک داروی بی حسی موضعی، دندان و اطراف آن بی حس می شود.
البته باید یادآوری کرد که به ندرت بیهوشی عمومی نیاز می شود. در صورت نیاز به بیهوشی مراحل جراحی دندان شما در یک بیمارستان انجام می شود. پس از انجام جراحی حتی اگر بیهوش شده باشید می توانید به منزل بازگردید.

کشیدن دندان عقل

کشیدن دندان عقل

 

جراحی های ساده دندان عقل چند دقیقه و جراحی های پیچیده تر بیشتر از ۲۰ دقیقه زمان می برند.
نوع جراحی دندان عقل به حالت آن بستگی دارد. اگر دندان عقل از لثه خارج نشده باشد برای دسترسی به آن یک برش کوچک در لثه ایجاد می شود. اگر دندان عقل از لثه بیرون آمده باشد نیاز کمتری به ایجاد برش خواهد بود. در بعضی از موارد ممکن است که نیاز به برداشتن قطعه ای کوچک از استخوان پوشیده شده بر روی دندان باشد. گاهی اوقات دندان پزشک برای خارج کردن راحت دندان مجبور می شود دندان را بریده و به قطعات کوچکتری تقسیم کند.

درد

قبل از خارج کردن دندان ممکن است مقداری فشار را بر روی فک خود احساس کنید. دلیل این فشار این است که دندان پزشک یا جراح مجبور می شود با عقب و جلو بردن دندان، حفره دندان را بزرگ تر کند.
باید بدانید که شما در حین جراحی دندان عقل به دلیل بی حسی دندان و اطراف آن دردی نخواهید داشت. با این حال اگر در طول عمل احساس درد کردید موضوع را به جراح یا دندان پزشک خود اطلاع دهید تا داروی بی حسی بیشتری را به شما تزریق کنند.