نماد سایت وبسایت رسمی دکتر اوصیاء

مزایای ایمپلنت دندانی در مقابل ترمیم و روکش

مراحل ایمپلنت

مراحل ایمپلنت

ایمپلنت های دندان جایگزین هایی دائمی برای ریشه های دندان می باشند. ایمپلنت ها می توانند به صورت ثابت و همیشگی جایگزین دندان های شما شوند و با دندان های طبیعی کاملا مطابقت داشته باشند.

مزایای ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت های دندان مزایای بسیاری دارند که از جمله آنها می توان به عناوین زیر اشاره کرد:

• ظاهر زیبا و طبیعی

ایمپلنت های دندان همانند دندان های طبیعی به نظر می رسند و احساس خوبی به شما می دهند. همچنین چون پایه های این ایمپلنت ها از جنس تیتانیوم می باشند، بنابراین پس از قرار دادن در فک به استخوان جوش خورده و دائمی می شوند.

• صحبت کردن و گفتار شما را بهبود می بخشند

با توجه به اینکه دندان های مصنوعی درون دهان دچار لغزش و تکان می شوند باعث می شوند افراد در گفتار و صحبت کردن دچار مشکلاتی شوند در حالی که ایمپلنت ها این مشکل را به صورت کامل از بین می برند. آنها به شما اجازه می دهند بدون استرس و نگرانی و با اعتماد به نفس صحبت کنید و دلهره لغزش و تکان خوردنشان را نداشته باشید.

• بهبود آسودگی و راحتی

با توجه به اینکه ایمپلنت ها جزئی شما می شوند و به عنوان یکی از اعضای بدن شما شناخته می شوند با آنها احساس آسودگی و راحتی خواهید داشت به همان گونه ای که با دندان های طبیعی خود داشتید در حالی که دندان های مصنوعی اینگونه نیستند.

• خوردن و آشامیدن راحت تر

دندان های پروتز مصنوعی و متحرک می توانند مشکلاتی را هنگام غذا خوردن به وجود بیاورند در حالی که ایمپلنت های دندان مانند دندان های طبیعی عمل نموده و به شما اجازه می دهند غذاهای مورد علاقه خودتان را با اعتماد به نفس و بدون احساس درد میل کنید.

• ارتقاء اعتماد به نفس

ظاهر زیبا و آراسته همیشه باعث افزایش اعتماد به نفس می شود و ایمپلنت ها هم ظاهر شما را کاملا آراسته می کنند و باعث لبخند زیبای شما خواهند بود و به همین دلیل در ارتقاء اعتماد به نفس، نقش ویژه ای خواهند داشت.

• افزایش و بهبود سلامت دهان و دندان

ایمپلنت های دندان نیازی به اتصال به دندان های طبیعی از طریق پل های مصنوعی ندارند و به تنهایی بر روی فک نصب می شوند و از آنجایی که از دندان های مجاور آن برای نگهداری و پشتیبانی آنها استفاده نمی شود باعث افزایش سلامت بقیه دندان ها و همینطور دهان می شوند. همچنین امکان دسترسی آسان تر به بقیه دندان ها برای موارد بهداشتی و تمیز کردن فراهم می شود.

• طول عمر بیشتر

ایمپلنت ها بسیار با دوام و مقاوم هستند و سال های زیادی عمر خواهند کرد و می توان با مراقبت و محافظت بهتر هم طول عمر آنها را افزایش داد. تنها مزیت دندان های مصنوعی و پروتز قابلیت حرکت و جابجایی آنها نسبت به ایمپلنت ها می باشد که امکان بهداشت بیشتری را فراهم می کنند.

•استحکام

پایه ایمپلنت مانند ریشه دندان داخل استخوان قرار گرفته و استخوان فک به دلیل پشتیبانی توسط ایمپلنت تحلیل نمی رود؛ بنابراین فرم صورت، کمتر دستخوش تغییرات ناشی از دست دادن دندان می شود.

•یک حس خوب

ایمپلنت های دندانی ناراحتی های ناخوشایندی که در استفاده از دندان های مصنوعی مانند نگهداری با چسب و … را از بین برده اند.

سخن پایانی

ایمپلنت دندانی یک روش درمان کاملا تخصصی است و در صورت عدم پیاده سازی اصولی امکان عدم موفقیت و صرف هزینه های گزاف برای مراجع وجود دارد. کلینیک دندانپزشکی دکتر اوصیاء با کادر متخصص و تجهیزات پیشرفته می تواند بهتری نتیجه را برای شما به ارمغان آورد. هم اکنون با ما تماس بگیرید!

 

برای مطالعه بیشتر :

WebMD