نماد سایت وبسایت رسمی دکتر اوصیاء

معایب پر کردن دندان

پر کردن با آمالگام

معایب پر کردن دندان

دندان درد و حساسیت

حساسیت دندان بعد از پر کردن، معایب پر کردن دندان بسیار رایج است. یک دندان ممکن است که به هوا، غذاهای شیرین یا درجه حرارت حساس باشد. معمولاً این حساسیت ها در عرض چند هفته خود به خود حل می شوند. در طول این مدت از چیزهایی که باعث تشدید حساسیت می شوند پرهیز کنید. برای برطرف کردن این حساسیت ها معمولاً مسکنی توصیه نمی شود باید صبور بود تا از بین برود.

اگر حساسیت دندان شما در عرض ۲ تا ۴ هفته کاهش پیدا نکند و یا دندان شما بسیار حساس بود با دندانپزشک خودتان تماس بگیرید. او ممکن است که یک خمیر دندان مخصوص که باعث بی حسی می شود را به شما توصیه کند و یا از مواد بی حس کننده دیگر استفاده کند و یا به روشی دیگر حساسیت دندان شما را درمان کند.

درد می تواند در اطراف دندان پر شده اتفاق بیفتد. اگر هنگام غذا خوردن دچار درد شوید ممکن است که دندان پر شده باعث نگرانی شما شود، بنابراین باید به دندانپزشک خودان مراجعه کنید تا دوباره آن را پر کند. زمانی که دندان خودتان را لمس کردید دچار درد شدید که مشابه دردی است که از لمس سطح دو فلز متفاوت باشد (به عنوان مثال آمالگام که در یک دندان که اخیراً پر کرده اید و روکش طلا بر روی یک دندان دیگر) این نوع درد به مرور زمان خود به خود از بین خواهد رفت.

اگر پوسیدگی دندان شما بسیار عمیق و نزدیک به پالپ دندان بود شما درد متفاوتی را تجربه خواهید کرد. این نوع از درد پاسخ سیستم های عصبی به فرسودگی است و ممکن است که کانال دندان نیاز به عصب کشی و درمان سریع داشته باشد.

بعضی از مواقع مردم نوعی از درد را تجربه می کنند که به درد و حساسیتی گفته می شود که ناشی از عملیات پر کردن دندان است. این نوع از درد نباید باعث ایجاد نگرانی خاصی در افراد شود چون عادی است و بعد از گذشت ۱ تا ۲ هفته از بین خواهد رفت.

پر کردن دندان

آلرژی پر کردن دندان

واکنش ها آلرژیک به پر کننده های نقره بسیار نادر هستند. با توجه به آمار انجمن دندانپزشکی آمریکا کمتر از ۱۰۰ مورد گزارش شده است. در این موارد نادر جیوه یا یکی از عناصر موجود در آلیاژ استفاده شده در پر کردن دندان ممکن است که باعث واکنش آلرژیک شود. علائم آلرژی آمالگام همانند کسانی است که آلرژی های پوستی معمولی مانند جوش و خارش پوست دارند. زمانی که آلرژی تایید شد می توان از مواد ترمیم کننده دیگری برای پر کردن دندان استفاده کرد.

خراب شدن مواد پر کننده

فشارهای ناشی از جویدن غذاها، استفاده های نادرست از دندان پر شده و … می تواند باعث شکسته شدن یا ترک برداشتن دندان پر شده شود. اگر چه شاید خود شما متوجه خراب شدن دندان پر شده نشوید اما دندانپزشک شما با معاینه های مستمر می تواند شما را از روند تضعیف دندان پر شده باخبر کند. زمانی که سیمان بین مینای دندان و مواد پر کننده دندان شکسته شود و یا از بین برود، ذرات غذایی و باکتری هایی که باعث تخریب می شوند می توانند راه نفوذ خودشان به زیر مواد پر کننده را باز کنند و شروع به فاسد کردن آن کنند. پوسیدگی ایجاد شده اگر بدون درمان باقی بماند پیشرفت کرده و باعث فاسد شدن پالپ و ریشه دندان خواهد شد.

اگر محل پر شده بزرگ باشد و یا میزان پوسیدگی گسترده باشد ممکن است که نتوان مواد پر کننده را جایگزین کرد. در این مورد دندانپزشک ممکن است از روکش دندان برای شما استفاده کند.

 

کلینیک دندان پزشکی دکتر اوصیاء با در اختیار داشتن تجهیزات پیشرفته و کادر حرفه ای می تواند بهترین تجربه پر کردن دندان را به برای شما به ارمغان بیاورد. هم اکنون برای پر کردن دندان های آسیب دیده خود با ما تماس بگیرید.