نماد سایت وبسایت رسمی دکتر اوصیاء

سرطان لثه

واژه سرطان لثه

بگذارید خیالتان را از ابتدای مقاله از بابت سرطان لثه راحت کنیم. سرطان لثه وجود ندارد. سرطان لثه یک واژه عامیانه است و کسی که از واژه سرطان لثه استفاده می کنید بدون شک تخصص لازم برای بحث در مورد بیماری شما را ندارد. این واژه به اشتباه به جای واژه سرطان دهان استفاده می شود. پس پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که برای اطلاعات بیشتر به مقاله سرطان دهان دهان مراجعه کنید.

با این وجود اگر وقت کافی برای مقاله نسبتا طولانی سرطان لثه را ندارید ما در ادامه مطلب اطلاعات مختصر و مفیدی به شما ارائه خواهیم کرد.

برای مشاهده انواع بیماری های دهان به بخش بیماری های دهان،فک و صورت مراجعه کنید.

سرطان لثه

 

سرطان لثه ( سرطان دهان )

سرطان لثه یا همان سرطان دهان یکی از شایع ترین سرطان ها در میان انسان هاست.سرطان دهان به رشد غیرقابل کنترل سلول ها در ناحیه لب، زبان، کام نرم و سخت، حلق و به طور کلی حفره دهان گفته می شود که در صورت تشخیص درست و به موقع قابل درمان است. با توجه به آمار انجمن سرطان آمریکا، سرطان دهان در آقایان بیش دو برابر شایع تر از زنان است. بیشتر مبتلایان به سرطان دهان بیشتر از ۵۰ سال سن دارند اما امکان مبتلا شدن به بیماری در هر سنی وجود خواهد داشت.

سرطان لثه

علایم سرطان دهان

علایم سرطان دهان را جدی بگیرید. همانند دیگر سرطان ها تشخیص به موقع آن تاثیر بسزایی در بهبود و درمان آن دارد.

عوامل سرطان لثه

سیگار: سیگار، قلیان، پیپ و به طور کلی دود حاصل از تنباکو مهمترین عامل بروز سرطان لثه و به طور کلی سرطان دهان است.

مطالعات محققان انجمن سرطان آمریکا نشان می دهد احتمال ابتلا به سرطان دهان در سیگاری ها ۶ برابر افراد غیر سیگاری است.

نوشیدنی های الکلی: نوشیدنی های الکلی هم احتمال ابتلا به سرطان دهان را تا ۶ برابر افزایش می دهند.

سابقه خانوادگی:  سابقه خانوادگی سرطان و ژنتیک افراد نیز یک از عوامل مهم افزایش احتمال ابتلا به سرطان دهان را افزایش می دهد.

قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید.

ویروس پاپیلومای انسانی.

سرطان لثه

درمان

روند درمانی سرطان دهان نیز مشابه انواع دیگر سرطان ها و شامل برداشتن توده، پرتودرمانی و در صورت نیاز شیمی درمانی است. دقت کنید که مانند دیگر سرطان ها تشخیص زود هنگام سرطان دهان تاثیر بسازیی در احتمال بهبودی و موفقیت درمان دارد پس اکیدا توصیه می کنیم که در صورت وجود علایم حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

برای مشاهده انواع بیماری های دهان به بخش بیماری های دهان،فک و صورت مراجعه کنید.

تشخیص و درمان زودهنگام سرطان دهان مهمترین روش برای طول عمر بیمار است، بنابراین لازم است نسبت به تمام تغییرات دهان، لب، زبان و لثه حساس باشیم.

سرطان لثه

برای شروع روند درمانی این بیماری با مطب دندانپزشکی دکتر اوصیاء تماس بگیرید.