نماد سایت وبسایت رسمی دکتر اوصیاء

مشکلاتی ناشی از روکش دندان

آيا حساسيت دندان قابل درمان است؟

آيا حساسيت دندان قابل درمان است؟

مشکلاتی ناشی از روکش دندان

 ناراحتی یا حساسیت

دندان هایی که به تازگی روکش گذاری شده اند ممکن است بلافاصله بعد از بی اثر شدن بی حسی موضعی حساسیت پیدا کنند. اگر دندانی که روکش گذاری شده است هنوز دارای عصب باشد ممکن است که شما حساسیت در برابر گرما و سرما را تجربه کنید. ممکن است دندانپزشک شما توصیه کند از خمیردندان های ضد حساسیت برای بهداشت دندان های خودتان استفاده کنید. اگر هنگام گاز گرفتن یا جویدن چیزی احساس درد کردید احتمالاً سطح روکش به خوبی صاف نشده و باید با دندان پزشک خودتان تماس بگیرید و مشکل را حل کنید.

 

شکسته شدن روکش

 روکش ممکن است که از پروسلین ها و یا پروسلین های ذوب شده با فلز درست شده باشد که احتمال شکستگی و ترک برداشتن دارند. اگر روکش ها ترک داشته باشند می توان از رزین های کامپوزیتی برای تعمیر و ترمیم آنها استفاده کرد که البته موقتی می باشد و اگر تراشه و یا شکستگی زیاد باشد باید روکش دندان را جایگزین کرد.

شل و یا لق شدن روکش:

از دیگر مشکلاتی ناشی از روکش دندان این است که بعضی مواقع ممکن است که سیمان زیر روکش خیس شود که این کار نه تنها باعث شل شدن روکش می شود بلکه به باکتری ها اجازه نفوذ می دهد که ممکن است باعث عفونت بیماری شود. اگر احساس کردید که روکش دندان شما شل شده است باید با دندانپزشک خودتان تماس بگیرید.

 

افتادن روکش

 گاهی اوقات ممکن است که روکش دندان بیافتد که می تواند به دلایلی همچون فرسایش قسمت های زیرین روکش و شل شدن مواد سیمانی زیر روکش باشد. اگر روکش دندان شما افتاد می توانید با تمیز کردن آن و قسمت زیرین آن را با چسب های موقت دندان آن را موقتا بچسبانید و بلافاصله با دندانپزشک خودتان تماس بگیرید تا دستورالعمل های لازم برای محافظت از روکش و دندان را به شما بدهد تا زمانی که برای ارزیابی به خود او مراجعه می کنید. دندانپزشک می تواند روکش را دوباره نصب کند و یا آنکه روکش جدیدی را جایگزین آن نماید.

واکنش های آلرژیک

از آنجایی که در ساخت تعدادی از روکش ها از فلزات و آلیاژها استفاده می شد، ممکن است که واکنش های آلرژیک نسبت به این مواد رخ بدهد که البته یکی از مشکلاتی ناشی از روکش دندان بسیار نادر می باشد

 

ایجاد خط های تیره روی روکش دندان در کنار خط لثه

یک خط تیره بعد از خط لثه شما هنگامی که روکش دندان استفاده کرده اید جزو مشکلاتی ناشی از روکش دندان عادی است خصوصاً اگر شما از روکش های پروسلین ذوب شده با فلزات استفاده کنید. این خط نشان دهنده فلزات استفاده شده در روکش هستند. هرچند که این خط مشکل ساز نیست اما برای زیبایی بیشتر دندانپزشک شما می تواند از روکش های سرامیک یا پروسلین استفاده کند.

 

 

محافظت های مخصوص از روکش های دندان

باید به یاد داشت در حالی که روکش های دندان نیاز به هیچگونه محافظت خاصی ندارند اما این به آن معنی نیست که روکش، دندان ها و لثه ها را در برابر پوسیدگی، زخم و بیماری های لثه محافظت می کند؛ بنابراین رعایت بهداشت دهان و دندان مانند مسواک زدن و نخ کشیدن و یا استفاده از دهان شویه ها بسیار لازم و ضروری است.

 

کلینیک دندان پزشکی دکتر اوصیاء با در اختیار داشتن تجهیزات پیشرفته و کادر حرفه ای می تواند بهترین تجربه پر کردن دندان را به برای شما به ارمغان بیاورد. در صورت استفاده از کلینیک دندان پزشکی دکتر اوصیاء می توانید به استفاده از بهترین روش ها و مواد روکش و دقیق ترین اندازه گیری و پیاده سازی روکش دندان اطمینان کامل داشته باشید و روکشی با طول عمر زیاد و کاملا هماهنگ با سایر دندان ها داشته باشید. هم اکنون برای پر کردن دندان های آسیب دیده خود با ما تماس بگیرید.