نماد سایت وبسایت رسمی دکتر اوصیاء

مراحل روکش دندان

مراحل روکش دندان

آماده سازی یک دندان برای قرار دادن روکش معمولا شامل دو مرحله است. مرحله اول معاینه و آماده سازی توسط دندانپزشک و مرحله دوم قرار دادن روکش بر روی دندان.

مرحله اول: بررسی و آماده سازی دندان

در اولین معاینه توسط دندانپزشک، ممکن است که دکتر شما از چند اشعه ایکس برای بررسی ریشه دندان، دریافت روکش و استخوان اطراف آن استفاده کند. اگر دندان دارای پوسیدگی بزرگی باشد و یا خطر عفونت و یا آسیب به مغز دندان شما وجود داشته باشد، ابتدا باید ریشه دندان درمان شود و در صورت نیاز فضاهای خالی پر شود. قبل از اینکه فرایند ساخت روکش شروع شود، دندانپزشک دندان و لثه های اطراف آن را بی حس می کند و سپس روکش بر روی دندان قرار گرفته و سطح و اطراف آن را درست می کند و بعضی از جاهای آن را حذف و یا صاف می کند که بستگی به نوع روکش دارد. همچنین اگر قسمت هایی از دندان به علت پوسیدگی از دست رفته باشد دکتر برای کارایی بهتر روکش آن را ترمیم و پر خواهد کرد.

پس از تغییر شکل دندان، دندانپزشک شما از خمیر قالب گیری برای قالب گیری و آماده کردن دندان برای پذیرفتن روکش استفاده خواهد کرد. بعضی مواقع از اسکنرهای دیجیتالی برای قالب گیری استفاده می شود. این قالب گیری ها به منظور اطمینان داشتن از طرز صحیح قرار گرفتن دندان ها بر روی همدیگر است.

بعد از قالب گیری، قالب به آزمایشگاه فرستاده خواهد شد تا روکش دندان های شما ساخته شود که معمولا حدود ۲ تا ۳ هفته زمان خواهد برد. اگر روکش از پروسلین ساخته شود دندانپزشک سعی می کند رنگ آن را با دندان های دیگر مطابقت دهد. ممکن است که در مرحله اول و معاینه اول از روکش های موقت برای محافظت و پوشاندن دندان استفاده شود تا روکش اصلی آماده شود. روکش های موقت معمولا از اکریلیک ساخته می شود و با استفاده از سیمان ها موقت در جای خودشان قرار داده می شوند.

روکش کردن دندان

مرحله دوم: دریافت روکش دائمی

در مرحله دوم، دندانپزشک شما روکش موقت را برداشته و تناسب و رنگ روکش دائمی را بررسی می کند. اگر همه شرایط قابل قبول بود، یک بیهوشی موضعی برای بی حس کردن دندان و لثه استفاده می کند و روکش دائمی را بر روی دندان شما نصب می کند.

 

چگونگی مراقبت از روکش های موقت دندان

از آنجایی که روکش های موقتی دندان مدت زیادی بر روی دندان ها نمی باشند، از این رو اکثر دندانپزشکان اقداماتی احتیاطی را برای محافظت از آنها پیشنهاد می دهند که شامل موارد زیر می باشد:

 

کلینیک دندان پزشکی دکتر اوصیاء با در اختیار داشتن تجهیزات پیشرفته و کادر حرفه ای می تواند بهترین تجربه پر کردن دندان را به برای شما به ارمغان بیاورد. در صورت استفاده از کلینیک دندان پزشکی دکتر اوصیاء می توانید به استفاده از بهترین روش ها و مواد روکش و دقیق ترین اندازه گیری و پیاده سازی روکش دندان اطمینان کامل داشته باشید و روکشی با طول عمر زیاد و کاملا هماهنگ با سایر دندان ها داشته باشید. هم اکنون برای پر کردن دندان های آسیب دیده خود با ما تماس بگیرید.