نماد سایت وبسایت رسمی دکتر اوصیاء

روکش دندان

روکش دندان

روکش دندان در اصل یک کلاهک به شکل دندان می باشد که روی دندان قرار می گیرد. هدف از قرار دادن روکش بر روی دندان پوشش دادن دندان به منظور بازسازی شکل، اندازه و قدرت آن است. این روکش ها زمانی که به محل مورد نظر چسبانده می شوند به صورت کامل مینای دندان را تا رسیدن به لثه روکش می کنند و آنها را پوشش می دهند.

 

اهمیت و دلیل استفاده از روکش دندان؟

روکش دندان ممکن است که به دلایل متعددی مورد نیاز باشد که تعدادی از این دلیل ها عبارتند از:

برای کودکان ممکن است که روکش دندان به دلایل مختلفی استفاده شود:

 

چه نوعی از روکش های دندان موجود هستند؟

روکش های دائمی می توانند از فلزات ضد زنگ، تمامی فلزات مانند طلا و آلیاژهای دیگر، پروسلین های ترکیب شده یا ذوب شده با فلزات (لمینت ها) و یا سرامیک ها ساخته شوند. برای اطلاع از انواع روکش های دندان به مقاله انواع روکش های دندان مراجعه کنید.

روکش دندان

 

میزان طول عمر روکش دندان

به طور متوسط روکش های دندان بین ۵ تا ۱۵ سال عمر می کنند. میزان طول عمر روکش دندان بستگی به میزان سایش و فشارهایی که به آن اعمال شده، میزان رعایت بهداشت دندان و دهان و پرهیز از عادت های غلط مانند شکستن یخ با دندان، جویدن ناخن و … دارد.

محافظت های مخصوص از روکش های دندان

باید به یاد داشت در حالی که روکش های دندان نیاز به هیچگونه محافظت خاصی ندارند اما این به آن معنی نیست که روکش، دندان ها و لثه ها را در برابر پوسیدگی، زخم و بیماری های لثه محافظت می کند؛ بنابراین رعایت بهداشت دهان و دندان مانند مسواک زدن و نخ کشیدن و یا استفاده از دهان شویه ها بسیار لازم و ضروری است.

 

آیا بیمه هزینه روکش دندان را می پردازد؟

بیمه های تکمیلی معمولا تا سقف سالانه خاصی هزینه روکش دندان را متقبل می شوند. برای اطلاعات بیشتر از سقف درمانی روکش دندان به مشاور بیمه خود مراجعه کنید. البته این سقف بیمه صرفا شامل روکش های معمولی دندان می شود

 

کلینیک دندان پزشکی دکتر اوصیاء با در اختیار داشتن تجهیزات پیشرفته و کادر حرفه ای می تواند بهترین تجربه روکش دندان را به برای شما به ارمغان بیاورد. هم اکنون برای پر کردن روکش دندان های آسیب دیده خود با ما تماس بگیرید.